יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתידערוץ כנסת

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי הקואליציה והאופוזיציה יכולות לשתף פעולה עם מדובר בחוקים מועילים לאזרחי ישראל.

''הבניין הזה, כנסת ישראל, ידע הרבה מריבות. זה לא בהכרח דבר רע. אנשים רבים כי אכפת להם. כי הם נאבקים על דברים שהם בנפשם'', אמר לפיד.

''רק שבכנסת הזו חברי האופוזיציה לא נאבקים על דברים שהם בנפשם. רוב הזמן הם רבים בשביל לריב. יש פה נסיון מכוון להרעיל את האווירה במדינה. לגרום לאזרחי ישראל לשנוא אחד את השני''.

לפיד הבטיח ''אנחנו נוודא שהניסיון הזה לא יצליח. כדי שזה לא יצליח, אנחנו ניתן דוגמא להתנהגות אחרת. נוריד את מפלס השנאה ונקווה שזה יגרום גם לצד השני לעשות שינוי''.

יו"ר יש עתיד אמר כי השבוע יתחילו לעבוד ועדות הכנסת. ''בשלב זה בלי שהאופוזיציה מוכנה לשתף פעולה, למרות כל ניסיונותינו. אני מקווה שבהמשך זה ישתנה. אנחנו מעוניינים לתת לאופוזיציה לנהל ועדות ולהיות חלק מקבלת ההחלטות.

''מאז שהממשלה הזו הוקמה, יש שיפור ניכר, מורגש, באווירה בישראל. הפוליטיקה הרבה פחות מעניינת וזה טוב. הכותרות הראשיות הן לא הכפשות וכתבי אישום פליליים, אלא האולימפיאדה בטוקיו והמאבק בקורונה והתקציב.

''השיח הפוליטי לא חייב להיות מלחמה חומצתית ומגעילה. אפשר להתווכח ולהשאר בני אדם. זה מה שאיפשר לנו להקים את הממשלה הזו. כאלה גם צריכים להיות היחסים בין הקואליציה לאופוזיציה''.

לפיד הוסיף כי ''בכל מקום שאפשר לנהל דיון ראוי והגון, בואו ננהל דיון כזה. בכל מקום שבו אפשר לעבוד עם הצד השני באווירה טובה, בואו נעשה כל מאמץ לעבוד יחד. זה אולי פחות תקשורתי, אבל זה הרבה יותר טוב למדינת ישראל''.

שר החוץ נשאל על ריבוי השרים בממשלה ואמר: ''זה רע מאוד. אין לי שום כוונה להגן על זה. זה לא מה שקיוויתי שיהיה. זה לא מה שנלחמתי בשבילו. זה צורך פוליטי גרוע וככל שנצליח יותר בבחירות ויהיה לנו יותר מנדטים נוכל למנוע את התופעות''.

לפיד על המינויים האחרונים: "צורך פוליטי גרוע"ערוץ כנסת