הקואליציה הפילה הצעה להחלת ריבונותערוץ כנסת

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק להחלת הריבונות של מדינת ישראל בחבלי יהודה והשומרון, שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ שלמה קרעי. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 50 מול 64 שהתנגדו.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד נאם במליאה ואמר: "הצעת החוק הזו שוב תראה ותחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו, מי מאמין בדרך שלו, ומי האופורטוניסט ומי זה שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו. אני אבין ואני אקבל את זה כשמנסור עבאס ורע"ם יצביעו נגד החוק, אבל כשהימין בממשלה הזו יצביעו נגד החוק הזה הם יוכיחו לציבור פעם נוספת שהם באו לכנסת בשביל ג'ובים, בשביל תפקידים, בשם האופורטוניזם, לא בשם מהאידיאולוגיה ולא בשם הערכים."

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: "יש היום אזרחים סוג א' שגרים בין גדרה לחדרה, אזרחים סוג ב' שגרים בפריפריה, ואזרחים סוג ג' שגרים בהתיישבות ביהודה ושומרון שחוקי מדינת ישראל לא חלים עליהם, רק באישור של אלוף הפיקוד. אני מדבר על חוקים אזרחים כדי שיוכלו לבנות פרגולה כל אזרחי מדינת ישראל הולכים לפי החוק אבל שם צריכים אישור של אלוף הפיקוד. זו התנהלות שמתאימה למדינה תחת שלטון צבאי ולא מתאימה למדינה דמוקרטית."

חברי הכנסת קרעי ואורבך מתעמתים במהלך ההצבעה על חוק הריבונותערוץ כנסת

שר המשפטים גדעון סער השיב בשם הממשלה: "שמעתי את חבר הכנסת מיקי זוהר מתייחס לכך שבקדנציה הקודמת נתניהו רצה להחיל את הריבונות אבל כחול לבן מנעו את זה ממנו ותהיתי כמה אפשר להיות רחוק מהאמת. בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן, שאני יחד אתכם הצבעתי עליו בכנסת הקודמת, שנתניהו הציג, ובצדק, את ההישג המרכזי שבכל המבנה הפריטטי ובכל זכות הווטו, החריג היחיד זה עניין הריבונות ושהוא יכול להביא את הריבונות החל מהתאריך 01/07/2020 לדיון בקבינט ובממשלה ולאישור בממשלה ובכנסת.

''יש עוד סעיף שבו מפורט שאם רה"מ ירצה להביא את ההצעה בפני הכנסת הוא יכול לעשות את זה גם באמצעות חבר הכנסת כהצעת חוק פרטית, ובלבד שיהיה מסיעת הליכוד. כלומר אתה ח"כ זוהר, יושב ראש סיעת הליכוד בכנסת הקודמת יכולת היית להביא בתקופת ממשלת נתניהו ועוד בתקופת הנשיא טראמפ, בחלון ההזדמנויות הנדיר הזה יכולת להביא הצעה בנושא הריבונות והיה לה רוב בכנסת''.

סער הוסיף: ''כל ילד יודע שנתניהו כשהגיע להסכמים המדיניים עם איחוד האמירויות התחייב ראש הממשלה כתוארו דאז בפני הממשל האמריקאי להשעות למספר שנים את נושא הריבונות".