גיליון 954 של ''בשבע''
גיליון 954 של ''בשבע'' צילום: חופשי

העיתון "בשבע" ממשיך לשמור על מקומו כעיתון השלישי בחשיפה בסופי השבוע, לאחר העיתונים "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות", כך עולה מסקר TGI שמתפרסם הבוקר (חמישי).

על פי הסקר, החשיפה לעיתון במחצית הראשונה של 2021 עמדה על 7.5 אחוזים, עלייה דרמטית לאחר ה-5.3 אחוזים שנשקפו במחצית השנייה של 2020.

דודו סעדה, יו"ר העיתון בשבע, מסר: "משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתונים לציבור הדתי, בשבע הינו העיתון המוביל ובגדול, ושבחצי השנה האחרונה זינקנו דרמטית. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו. אני בטוח שהקוראים בוחרים בעיתון בשבע בזכות המאמרים והתוכן המשובח.

''אני רוצה להודות לכל צוות העיתון, למחלקת התוכן, לכותבים והעורכים, למחלקת השיווק והמכירות, מחלקת הכנסים ואירועים ומחלקת ההפצה. יותר מכל אני רוצה להודות לקוראים ההדוקים של העיתון שמרגשים אותנו בכל פעם מחדש. נמשיך לספק את העיתון מהצפון ועד הדרום, בהתיישבות בהר ובעמק לכל הקוראים הנאמנים של בשבע'', כך סעדה.

סקר TGI הנוכחי משקף את השינויים בצריכת המדיה בתקופת הקורונה. בהשוואה שנתית ניתן לראות את המשך מגמת הירידה בקריאת עיתונאים והאזנה לרדיו, שהושפעה מאוד מירידה חדה במחצית השנייה של 2020 עקב המגיפה וסגירת המשק המתמשכת.

עם זאת, התאוששות במחצית הראשונה של שנת 2021 מעידה על חזרה לשיעורי החשיפה / ההאזנה לרמות שדומות לתקופה שלפני הקורונה.

העלייה בשיעורי הקריאה וההאזנה מושפעים ככל הנראה מחזרה לתנאי שוק "רגילים" וכן מאירועי חדשות משמעותיים בתקופה כגון מבצע "שומר החומות" והבחירות.

סקירת שיעורי קריאת עיתונים – יום חול וסוף שבוע

ברמה השנתית (יולי 2020-יוני 2021) העיתון ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה לגיליון יום חול ממוצע של 27.0% לעומת 27.9% במהלך יולי 2019 – יוני 2020.

שיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 22.9%, ביום חול ממוצע במהלך יולי 2020 – יוני 2021 לעומת 24.8% במהלך יולי 2019 – יוני 2020.

בעיתונות סוף השבוע מוביל ידיעות אחרונות במונחים שנתיים במהלך יולי 2020 – יוני 2021 עם שיעור חשיפה של 28.0%, כאשר העיתון רושם ירידה מ-30.6% בתקופה קודמת (יולי 2019 – יוני 2020).

העיתון ישראל היום יורד בשיעור החשיפה במהלך יולי 2020 – יוני 2021 ל-27.8% בהשוואה ל-28.6% בתקופה קודמת (יולי 2019 - יוני 2020).

במונחים חצי שנתיים (ינואר-יוני 2021) בעיתוני יום חול, העיתון ישראל היום מוביל באופן מובהק עם חשיפה ביום חול ממוצע של 31.5% (עליה מ-22.3% במחצית קודמת). ידיעות אחרונות רושם עליה בחשיפה ל-25.4% לעומת 20.4% במחצית הקודמת.

בעיתונות סוף השבוע, מוביל ישראל היום עם שיעור חשיפה של 32.5% בינואר-יוני 2021 לעומת 23.1% במחצית הקודמת. ידיעות אחרונות רשם גם עלייה ל-30.8% בהשוואה ל-25.2% במחצית הקודמת.

שיעור החשיפה לעיתון בשבע זינק ל-7.5% במחצית הראשונה של 2021, והוא העיתון השלישי הפופולארי בישראל בסופי שבוע. העיתון מקור ראשון טיפס גם הוא בשיעור החשיפה והגיע ל-4.6%.

עוד באותו נושא:

בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים, שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית ביום חול עומד על 41.0% בקריאת עיתוני יום חול ו-48.3% בקריאת עיתוני סופ"ש לעומת תקופה קודמת (יולי 2019 – יוני 2020) בה שיעור הקריאה עמד על 43.7% ביום חול ו-50.7% בסופ"ש.

צילום: TGI
צילום: TGI

האזנה לרדיו

שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל-61.5% (יולי 2020-יוני 2021) בהשוואה ל-65.7% (יולי 2019 – יוני 2020).

במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו ירידה בשיעור האזנה הכולל ל-36.2% בהשוואה ל-38.9% בתקופה הקודמת (יולי 2019 – יוני 2020). באותה תקופה תחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א ירדו לשיעור האזנה של 28.9% בהשוואה ל-30.4% בתקופה הקודמת (יולי 2019 – יוני 2020) ותחנות גל"צ ירדו ל-37.0% בתקופה זו בהשוואה ל-39.6% בתקופה קודמת.

בדומה לעיתונות, ניכרת התאוששות בשיעורי ההאזנה במחצית הראשונה של 2021 (ינואר-יוני 2021) לעומת המחצית השנייה של 2020 (יולי-דצמבר 2020).

במונחים חצי שנתיים ניכרת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 37.0% בהשוואה ל-35.5% ביולי - דצמבר 2020. בתחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י שפ"א נרשמה עלייה בשיעור ההאזנה ל-30.5% במחצית הראשונה של שנת 2021 לעומת 27.3% במחצית השנייה לשנת 2020. עלייה נרשמה גם לתחנות גל"צ: 38.4% במחצית הראשונה לשנת 2021 בהשוואה ל-35.6% במחצית השנייה לשנת 2020.

הרגלי צריכה

במהלך תקופת הסקר המוצגת חלו שינויים מהותיים לא רק בתחומי החשיפה למדיה אלא גם בתחומי הצריכה של מוצרים ושירותים ובעיקר באופן ביצוע הרכישה.

רכישה באמצעות שירותי האון ליין הפכה להיות מרכזית עבור קהלים חדשים שלא נחשפו אליה לפני תקופת הקורונה. 56% מקרב הבוגרים בגילאי 18+ הצהירו כי ביצעו רכישה אינטרנטית במהלך החודש האחרון בהשוואה ל-47.8% בשנה קודמת.

43% ציינו כי קנו בחודש האחרון וביצעו מעל 5 רכישות אינטרנטיות בשנה האחרונה בהשוואה ל-39% בשנה קודמת.

בין היתר ניכרת עלייה ברכישות און ליין בשנה האחרונה במגוון תחומים:

  • באופנה: עלייה מ-39.0% ל-46.9%
  • מוצרי חשמל: עלייה מ-25.3% ל-32.0%
  • רכישת מזון: עלייה מ-21.8% ל-29.2%

עלייה ניכרת חלה גם בשימוש בסמארטפון במגוון תחומי און ליין. השימוש בסמארטפון לצורך שימוש ברשתות החברתיות עלה מ-52.4% ל-57.9%. השתתפות בשיחות וידאו באמצעות הטלפון עלתה מ-27.9% ל-42.0%

בנוסף עלייה ניכרת חלה בשימוש בשיעורי האזנה למוזיקה בשירות סטרימינג כגון אפל מיוזיק וספוטיפיי ל-27.2% מ-20.5% לפני שנה.

לעומת זאת ובצורה לא מפתיעה, אחוז האוכלוסייה שדיווחה על יציאה לחופשה בחו"ל בשנה האחרונה, ירדה כצפוי מ-61.0% ל-30.5% בשנה הקודמת.

אודות הסקר

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.567 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998 והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו