ירדן רון ויונתן פרידמן עם יוסי דגן
ירדן רון ויונתן פרידמן עם יוסי דגןצילום: דוברות

אלופי העולם באקרובטיקה, ירדן רון בת ה-14 ויונתן פרידמן בן ה-18, שניהם תושבי השומרון, הגיעו היום (שלישי) ללשכתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וקיבלו ממנו תעודת הוקרה על הישגיהם.

רון קטפה את המקום הראשון באליפות העולם בשווייץ לגילים 12 עד 18 ויונתן פרידמן בן ה-18 קטף את המקום השני באליפות העולם לגילים 13 עד 19. השניים מתגוררים במושב סלעית בשומרון.

המועצה מלווה מזה שנים את שני הספורטאים ואף העניקה להם מלגות לפני היציאה לתחרויות. "הבאתם הרבה גאווה למדינת ישראל ולשומרון", אמר להם יוסי דגן ראש המועצה. "אנחנו כמועצה מבקשים לחזק את ידיכם, הספורט ובוודאי הספורט התחרותי הוא תחום שהופך יותר ויותר מרכזי וחשוב".

לדבריו, "הבאתם תוצאה שלא תאמן, שני אלופים מישוב אחד בשומרון, אלופת העולם וסגן אלוף העולם. כל תושבי השומרון גאים בהישג האדיר שלכם. אנו נמשיך לשים את השומרון במרכז המפה של מדינת ישראל בכל התחומים – גם בבניה, גם בחינוך גם בהתנדבות ובהחלט גם בספורט".

דגן הודיע לשניים בנוכחות מנהל מחלקת הספורט במועצה מאיר ברכיה, כי המועצה תעניק להם מלגה על הישגיהם לקראת התחרות הבאה שלהם באיטליה. השניים הגיעו למעמד עם בני משפחותיהם, הודו לראש המועצה וסיפרו לו על אופי התחרויות, ועל החלום שלהם שהענף יהפוך לאולימפי.

שני הספורטאים המחוננים הם שכנים, ירדן הכירה את פעילותו של פרידמן כילדה, התאהבה בתחום והחליטה גם היא להיות ספורטאית כמוהו. באליפות העולם האחרונה היא הגשימה את חלומה וקטפה כאמור את המקום הראשון. יונתן פרידמן הוא ספורטאי בעל שם, שבשנת 2016 זכה במקום הראשון באליפות אירופה ושנה קודם לכן בתחרות בבלגיה.