הרב אליעזר שמחה וייס
הרב אליעזר שמחה וייסצילום: ללא קרדיט

בכנס חירום של ארגון הרבנים 'בנועם' תקף חבר מועצת הרבנות הראשית הרב אליעזר שמחה וייס חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל את הרפורמה שמוביל השר מתן כהנא.

"עיתונאי שאל אותי", סיפר הרב, "הרי ראש הממשלה ושר הדתות חובשי כיפה אז למה אתם נגד הרפורמה הזאת? עניתי לו וכי יעלה על הדעת שכל מי שהולך לבית הכנסת נהפך להיות רב ופוסק בהלכות כשרות וגיור".

חבר מועצת הרבנות הראשית יצא נגד הפגיעה החמורה בסמכותם של רבני הערים: "הם מבטלים את ה'מרא דאתרא' שקיים דורי דורות המרא דאתרא הוא מכיר את בני העיר הוא יכול ללכת לפי רוח של כל אחד מבני העיר יש לו סייעתא דשמייא".

הרב התייחס בדבריו להתעלמות לדבריו של מובילי הרפורמה מהעתיד הכלכלי של משפחות רבות שעלולות להגיע לחרפת רעב: "אני שואל למה אף אחד מהם לא מדבר על כך שאלפי משגיחי כשרות יאבדו את מקור פרנסתם אלפי משפחות ירעבו הרי במדינה שלנו יש זכויות עובדים וכאן אין פוצה פה ומצפצף".



בנוסף התייחס הרב אל הטענות כביכול הרבנות מחמירה בענייני כשרות ואמר: "הרי הראשון לציון הוא המקל הכי גדול שיש בענייני כשרות לי אין את הגדלות התורנית שיש לו ולכן לא כל אחד יכול להקל כמוהו".

הרב תקף ואמר "אינני מבין איך הממונה שהוא שליח של משרד הדתות יכול להחליף את רבני מועצת הרבנות ואת העומד בראשה. הרפורמה הזאת היא אנטי ציונית והיא מנשלת את הזהות היהודית ממדינת ישראל ואולי זה מה שהם רוצים".

לסיום קרא חבר מועצת הרבנות לחבריו הרבנים לצאת למאבק נחוש ברפורמה: "אנחנו צריכים לצאת וללחום את מלחמת התורה ולא לשבת בחיבוק ידיים". יו"ר סיעת ש"ס ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי שהשתתף אף הוא באירוע לא חסך בביקורת נוקבת על הרפורמה ויוזמיה: "צריכים להבין שלפי רפורמת הכשרות מועצת הרבנות הראשית היא רק גורם ממליץ בלבד מוצאים ממנה כל משמעות ומי יחליף אותה ה'ממונה' שגלעד קריב ומתן כהנא יבחרו אותו, אנשים שאמורים להיות 'ציונות דתית מגיעים עם גרזן על הרבנות הראשית לישראל ועל הרבנים הראשיים לישראל"