"היינו בהרבה תרגילים - אבל אחד כזה עוד לא היה"
"היינו בהרבה תרגילים - אבל אחד כזה עוד לא היה"צילום: דובר צה"ל

אחרי שהסתיימו בחני רף פצ"ן בכל היחידות הסדירות ונחשפו התוצאות, נורתה בשבוע שעבר יריית הפתיחה של סבב חדש, שנועד לקבוע את רמת הכשירות למלחמה במתאר הצפוני - הפעם בחטיבות המילואים.

ראשונה מיוזמתה לעלות לצפון ולבצע אימון במתאר בוחן רף, הייתה חטיבה 179 של אוגדה 99 החדשה.

בשונה מהיחידות הסדירות, שבוע בוחן רף פצ"ן של חטיבת המילואים 179 כלל גם תרגיל גדודי מתמשך וגם תרגילים פלוגתיים - כדי להבטיח את רמת הכשירות של הלוחמים.

"הם לא נמצאים ומתאמנים באופן תדיר כמו הסדיר ולכן כל רגע איתם צריך להיות מנוצל היטב", פותח אל"ם ניסים חזן, מח"ט 179. "הם עוזבים את העבודה, המשפחה והילדים, ובגלל זה האימון חייב להיות אינטנסיבי, מוכוון מטרה ומאוד מדויק".

בחודש האימון, גדודי החטיבה הספיקו לבצע יותר מ-65 תרפ"לים, רובם תרגילי אש ביום ובלילה, לאחר היומיים הראשונים לאימון של תרגילי הפלוגה התחילו 36 שעות רצופות של בוחן רף פצ"ן כהלכתו. "הטנקיסטים עלו על הכלים ולא ירדו מהם עד יום חמישי, והחי"רניקים בצק״ג הלכו את כל מתווה התרגיל ברגל - כדי שהכול יהיה כמה שיותר מותאם למציאות האופרטיבית", מסביר מח"ט 179.

גם הבוחן עצמו הותאם לזמן המוגבל של יחידות המילואים, וכלל בין השאר מסוקי קרב לאימונים משותפים עם היחשת"פ, נציגים מרוכ"ש ומודיעין, וסדנאות לחימה בשטח בנוי. "בנוסף, בנינו מעטפת רחבה - מעין 'עיר של שטחי כינוס', שתבטיח שמי שמגיע יוכל להתחייל ברגע, לעלות על הכלים ולהתאמן", מציין המח"ט ״ככה, כבר ביום ראשון התחלנו תרגילים פלוגתיים בשעה 13:00 ברמת הגולן״

"הגיעו אליי בשטח מג"ד ומ"פ מכוחות החי״ר שנתנו שת״פ ואמרו לי 'התאמנו והיינו בהרבה תרגילים - אבל תרגילים כל כך צמודים שבנויים בצורה כזו שהכדורים נורים לידנו ואנחנו מרגישים את עוצמת הטנקים וברצף כזה של תרגילים לאורך השבוע , זה עוד לא חווינו. ככה אנחנו יכולים להגיע לרמה המקצועית שנדרשת מאיתנו'", מסכם המח"ט.