חנוך דאום
חנוך דאוםצילום: באדיבות המצולם

הסופר והסטנדאפיסט חנוך דאום התייחס לתקיפה המילולית נגד השר לשירותי דת מתן כהנא בעת הגעתו לציון הרב קוק זצ״ל בהר הזיתים.

״קודם כל זה מקסים שבחורים בני 20 מקללים ׳שייגעצ׳״, כתב דאום בחשבון האינסטגרם שלו.

״דבר שני, כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי, אני קובע שבין הצעקנים האלה לבין שר הדתות, טייס קרב ושומר מצוות רחב אופקים, הרב קוק היה בוחר במתן״, הוסיף דאום וקרא לשר כהנא: ״אל תפחד מהם״.

כאמור, פעילי תנועת 'חזון' תקפו מילולית את השר לשירותי דת מתן כהנא ואנשיו שהגיעו להשתתף באזכרה לרב קוק בהר הזיתים. בג' אלול, יום השנה לפטירתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, צעקו הפעילים לעבר השר כהנא "רשע וטמא" וחילקו פליירים.

בפליירים שחילקו צוטטו דברי הרב צבי יהודה הכהן קוק בכנס רבני ישראל תשכ"א. "הוראתו של מרן אבא הרב זצ"ל ברורה ומפורשת, כי החיוב של מסירות נפש, בבחינת 'ייהרג ואל יעבור' לגבי כפיה בניגוד לקיומה של תורה, הוא לא בלבד לגבי גויים שבאים בכפיה נגד קיומה של תורה, אלא הוא הדין גם בכפיה של יהודים, מאיזה צד שהוא, אישי או ציבורי בניגוד לקיומה של תורה הנקבע בדעת חכמי התורה וקובעי הוראתה", נאמר.

עוד נכתב בפליירים שחילקה תנועת 'חזון': "כי מתוך התורה, מתוך נצח ישראל אנו באים אל המדינה ואל הממשלה, ולא מתוך הממשלה ׳הזמנית׳ אל התורה".

אמש (רביעי) נועד השר כהנא עם רבנים בכירים בציונות הדתית. השר כהנא פגש את הרבנים בבית החולים שיבא ברמת גן, שם מאושפז הרב חיים דרוקמן.

בפגישה שוחחו השר כהנא והרבנים, בין השאר, על רפורמת הכשרות שמקדם כהנא. במפגש נכחו זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, נשיא ישיבת רמת גן הרב יעקב אריאל, ראש ישיבת עתניאל הרב ראם הכהן, רב העיר שהם הרב דוד סתיו, נשיא מוסדות נעם-צביה הרב איתן אייזמן וראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן.

אתמול התכנסה מועצת הרבנות הראשית לישיבת חירום בירושלים יחד עם מאות רבנים, בעקבות התוכניות של שר הדתות מתן כהנא בתחומי הכשרות והגיור.

בכינוס הושמעה זעקה נגד כל התכניות של השר כהנא, והרבנים הודיעו כי לא ישתפו פעולה ולא יתנו יד לרפורמות הכשרות והגיור.

הרב יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית שהנחה את הכינוס, פתח בהעלאת זכרו של הראי"ה קוק זצ"ל, והביא מדבריו כיצד לחם על חיזוק הרבנות.

הרב יעקב אריאל לשעבר רבה של רמת גן אמר: "הרבנות הראשית היא הסמכות האחת והיחידה וכולם צריכים להתאחד סביבה. זו צוואתו של מייסד הרבנות הראשית הראי"ה קוק, וכולנו צריכים לחזק את הרבנות הראשית שהיא המוסד העליון בכל נושאי הדת".