ישיבת חירום של מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה

ראשי מועצות ביו"ש מקיימים בשעה זו (חמישי) ישיבת חירום מול משרד ראש הממשלה.

ראש מועצת יש"ע דוד אלחיני אמר כי הוא מודה לממשלה על שמאפשרת לבנות 2000 יחידות אך תקף את המנהל האזרחי שלא אכף את הבניה הלא חוקית של הפלסטינים בשטחי C ואפילו מאשר אותה

ראש מועצת בית אל שי אלון קרא לממשלה לפתח את ההתיישבות ביו"ש, "אנחנו רוצים פתרון לתושבים שלנו כמו כל אזרחי ישראל גם בתשתיות ובכבישים".

מועצת יש"ע הוציאה אתמול תגובה על אישורי הבנייה "אנו נמצאים במצב בלתי מתקבל על הדעת בו תוכניות שאושרו על ידי שר הבטחון בני גנץ, נדחו על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט. אנו מתנגדים למהלך חסר התקדים לפיו מורידים מסדר היום של מת"ע תוכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, למרות שהן מוכנות לאישור.

לא ייתכן שתוכניות שמחכות על שולחן המועצה במשך 8 חודשי הקפאה, לא יקודמו. זוהי עצירת פיתוח של ההתיישבות לשנים רבות קדימה ואנחנו לא נוכל להמשיך לשבת ולהמתין".

"כל ממשלה שלא מבינה את חשיבותה של ההתיישבות ולא בונה בה באופן רציף, ושכורכת בנייה ליהודים יחד עם בנייה לפלסטינים – אין לה זכות קיום. אנו דורשים להחזיר מיד את כל התוכניות שאושרו, לדיון וקידום", נאמר בהודעה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב הבוקר "אישור 2,200 יחידות דיור בהתיישבות ביו"ש הוא רגע חשוב ומשמח. קיום מת"ע ראשונה בממשלה ההחלטה על הבניה לאחר 7 חודשים של הקפאה, היא החלטה חשובה ויש לברך עליה", אמר דגן.

"לצד השמחה על אישורי הבניה צריך להדגיש כי צרכי ההתיישבות גדולים הרבה יותר והציפייה היא לאישורי בניה בגודל ובהיקף הנדרשים, הגדילה המהירה בהתיישבות זקוקה למענה משמעותי וגדול יותר. מדינת ישראל זקוקה לתנופת בניה נרחבת ביו"ש - זהו המעשה הציוני כי זו הארץ שלנו, זהו צורך בטחוני מהמעלה הראשונה להגנה על מדינת ישראל וזהו המענה הנכון לעליית מחירי הדיור".

דגן ביקר את החלטת שר הביטחון לאשר בניית 1,000 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C. "ההתיישבות היהודית בלב המולדת לא זקוקה לתעודת הכשר של בניה ערבית ולא צריכה להיות תלויה באישורים לאוכלוסייה הערבית".