ח"כ עידית סילמן
ח"כ עידית סילמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת בריאות, ח״כ עידית סילמן, תשיק בשבוע הבא את השדולה להצלת מזון ולביטחון תזונתי בראשותה.

אי ביטחון תזונתי נחשב לסממן החמור ביותר של העוני, המתבטא בהיעדר יכולת כלכלית ונגישות סדירה לתזונה בסיסית הנדרשת לקיום מאוזן ותקין.

בעיית אי-הביטחון התזונתי באה לידי ביטוי לא רק בהיקף ההוצאה הכספית על צריכת מזון, אלא גם בתמהיל הצריכה ומלווה ברמת הוצאה נמוכה בעיקר על פירות, ירקות, בשר ודגים שערכם התזונתי גבוה.

מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין אי-ביטחון תזונתי לבין שורה של מחלות שונות ובין מצבו הסוציו-אקונומי של הפרט לבין תחלואה ותמותה. הצלת מזון מאפשרת למנף אתהתקציב הקיים, שכן היא מאפשרת לספק מזון איכותי ובריא בעלות הצלתו בלבד, שכן המשאבים עבור ייצורו כבר הושקעו.

באירוע, בראשותה של יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת בריאות, עתידים להשתתף שר הרווחה מאיר כהן, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג וחברי כנסת רבים.

בנוסף, ייקחו חלק ארגונים שונים מהחברה האזרחית וביניהם: לקט ישראל, לתת, פיתחון לב, רבנים למען זכויות אדם, MAZON, אשל ירושלים, הפורום הירושלמי לביטחון תזונתי, איגוד רופאי בריאות הציבור, הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא ועוד.

יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת בריאות, ח״כ עידית סילמן, מספרת כיצד החליטה על הקמת הוועדה. "לפני תקופה פניתי למרכז המחקר והמידע של הכנסת בבקשה לבחון את מערך הביטחון התזונתי בישראל, ובכלל זה - מה נכלל בהגדרת תחום הביטחון התזונתי, מיהם הגורמים הממשלתיים העוסקים בתחום ומהם התוכניות המופעלות כיום תוך בחינה האם יש מי שמתכלל את התחום בין המשרדים השונים וארגוני החברה האזרחית הפועלים כיום".

"כיו"ר ועדת הבריאות בכנסת הנוכחית אני שמחה וגאה להוביל את השדולה להצלת מזון וביטחון תזונתי בשיתוף משרדי הממשלה השונים וארגוני החברה האזרחית. בכוונת השדולה, שתושק ביום שני הקרוב, ובכוונת הפעילות בועדת הבריאות, לפעול לסגירת פער הבטחון התזונתי בישראל ולהגביר את נגישות האוכלוסיות המוחלשות למזון בריא, מזין ומאוזן תוך מינוף תקציבי באמצעות הצלת מזון", הוסיפה.