סאהר איסמעיל (מימין) לצד ח"כ שרן השכל
סאהר איסמעיל (מימין) לצד ח"כ שרן השכלצילום: ללא קרדיט

סאהר איסמעיל, היועץ לענייני ערבים של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, נורה למוות הבוקר (ראשון) בכפר ראמה שבבקעת בית הכרם החוצצת בין הגליל העליון לגליל התחתון.

איסמעיל, דרוזי בשנות ה-50 לחייו, מקורב לשר המשפטים גדעון סער ונכלל בעבר במקום ה-17 ברשימת ''תקווה חדשה'' לכנסת.

צוות מד"א שהגיע לזירת הרצח נאלץ לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה אחר נסיבות האירוע וסורקת אחר החשודים בביצוע הרצח. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז צפון.

סער ספד לו: ''סאהר איסמעיל, חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק''.

פרמדיק מד"א מיכאל בביונישב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שסבל מפציעה חודרת בגופו מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

ח"כ מוסי רז ממרצ הגיב לרצח: ''הפשיעה בחברה הערבית משתוללת ללא מעצורים. מקווה שהמוות הנורא של יועץ השרה יגרום לכולנו להתעורר ולעצור את הזוועה''.

לשכת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה: ״השרה קיבלה בתדהמה את הבשורה על רצח היועץ למגזר הערבי סאהר אסמאעיל ונמצאת בקשר שוטף עם משפחתו. משפחת משרד החינוך משתתפת באבל הכבד ובצער המשפחה״.

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה סיפרה: ''קיבלתי בהלם מוחלט את הבשורה הטראגית על סאהר עיסמאעיל, חבר יקר עם לב עשוי זהב ומשי, אהב אדם ולחם למען הקהילה שלו ולמען המדינה שלנו. אני שולחת חיבוק חם לבנאן אשתו האהובה ובנו עאטף''.