משק אחיה ומתיישבי וחקלאי עמק שילה יוצאים למאבק במטרה למנוע עקירת 170 דונם ממטעי משק אחיה וחקלאי האזור.

דוד זיצר, מנכ"ל משק אחיה שוחח עם ערוץ 7. "הכל החל בשנת 2006, כשהגיע פלסטיני שאמר שזה השטח שלו וניסה להוכיח זאת באמצעות קושאן. זה הגיע לבג"ץ שפסק בסופו של דבר שלא הוכחה הבעלות של הפלסטיני, אבל אז בא ראש המנהל האזרחי והוציא לשטח צו 'שימוש מפריע'".

לדבריו, "המשמעות היא שאם האדמה לא רשומה תחת חזקת המדינה היא קרקע פרטית ובמצב כזה כשאדם טען שזה שלא עדיף לצאת מהשטח ולא לעשות בו כלום. למרות שבג"ץ החליט שהשטח אינו של הפלסטיני הוא כן רוצה לממש את הצו ודורש מאיתנו לצאת מהשטח ולעקור את כל הכרמים שלנו".

הוא קובל על כך שההתנהלות היא חד צדדית. "אנחנו באנו בהידברות מול המנהל האזרחי כדי לראות כיצד אפשר לפתור את הסוגיה וגם בג"ץ היה מעוניין בהידברות הזו. בשבוע שעבר התברר לנו שלמרות שהצו היה עד ה-1 לאוקטובר יש כוונה לבצע את העקירה כבר בעוד שבוע".

"הצו ניתן לנו באופן לא הוגן ובלי הסדר מאחוריו. אנחנו מצפים מראש הממשלה שיתערב, ישנה את הצו יחזיר את המצב לקדמותו וייתן לנו להמשיך ולגדל את הגפנים האלה", הוא מסכם.

זיצר חושש מקריסה כלכלית. "משק אחיה חי על החקלאות. מדברים על לעקור כ-40 אחוזים מהחלקה שלנו. מהלך כזה יכול לגרום לבעיות קשות".

"לקבל את הבשורה הזו זה לא פשוט במיוחד לא בתקופה הזו. בשנת הקורונה ראינו כמה החקלאות בארץ חשובה ולבוא ולתת לנו מכה זו טעות גורלית. אני חושב שצריך לפעול על מנת לעצור את זה לפני שהמנהל האזרחי יגיע באישון לילה ויוריד את הכל", הוא מסכם.