ח"כ עמיחי שיקלי
ח"כ עמיחי שיקליצילום: חיים טוויטו

חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) מקווה שחוק הגיוס שאושר בממשלה והורדת גיל הפטור ל-21 יעזור לשלב את החרדים בשוק העבודה.

בראיון למשה גלסנר ברדיו קול ברמה אמר שיקלי: "הגישה שלי בכל הקשור לגיוס הציבור החרדי שזה צריך להיעשות בדיאלוג, אני לא מתנגד לצעד של ראש הממשלה, נפתלי בנט. מקווה שזה יעזור לשילוב החרדים בשוק העבודה".

שיקלי נשאל באיזו מפלגה יתמודד בבחירות הבאות וסיפר ''הוצגו לי סקרים עם כמה אפשרויות מעניינות. כעת עדייו מוקדם מדי בשביל שאחליט איך ובאיזה מסגרת ארוץ בעתיד. מפלגת הליכוד הזמינה את הסקרים הללו".

ח"כ שיקלי לא מתכוון לתמוך בתקציב המדינה שהממשלה תביא בקרוב לאישור הכנסת. "מעולם לא דנתי עם גורם בקואליציה על תמיכה אפשרית שלי בתקציב המדינה. אני חושב שמדובר בממשלה מאוד מסוכנת ובעייתית", אמר.

בתחילת החודש דווח בידיעות אחרונות כי חבר הכנסת שיקלי מנסה לקדם עסקה מול הקואליציה בתמורה לתמיכתו בתקציב המדינה. על פי הדיווח שיקלי דורש בתמורה להצעתו בעד התקציב, לאפשר לו להפוך לסיעת יחיד, כך שיוכל להצטרף לכל מפלגה שיבחר בבחירות הבאות.

מאז השבעת הממשלה, שגם נגדה הצביע שיקלי, הוא אינו קשוב למשמעת הקואליציונית ומצביע על פי צו מצפונו. בכל הזמן הזה הוא ממשיך להשתייך לסיעת ימינה. בחוק איחוד משפחות הוא פגע בקואליציה, כשהצביע יחד עם האופוזיציה וגרם למפלה קואליציונית.

במפלגת ימינה לא ממהרים להיענות לבקשתו של שיקלי, בשל הזעם הרב כלפיו. עם זאת, מבחינה פוליטית, ייתכן מאוד שלא יהיה מנוס מלאשר את פיצולו של שיקלי מהסיעה, משום שאצבעו קריטית להעברת תקציב המדינה בכנסת.

בימינה יכולים עדיין באופן תיאורטי להכריז על שיקלי כמי שפרש מסיעתו ואז יוטלו עליו סנקציות קשות והוא גם לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת.