לפיד ולוגאר
לפיד ולוגארצילום: חורחה נובומיסקי

שר החוץ יאיר לפיד אירח היום (שני) בירושלים את שר החוץ הסלובני ד"ר אנז'ה לוגאר.

השניים ערכו פגישת עבודה רשמית שלאחריה גם נחתם הסכם שיתוף פעולה בילטרלי בתחום ביטחון הסייבר.

בפגישה דנו שרי החוץ ביו היתר על כינוס מועצת האסוציאציה באיחוד האירופי ועל המשך הידוק היחסים החמים בין שתי המדינות.

לפיד הודה לשר החוץ הסלובני על ביקורו ואמר: ''בחודש שעבר חגגנו את יום הידידות הראשון של ישראל וסלובניה. ההחלטה לציין את היום הזה עם מחווה לחנה סנש הייתה מקסימה.

''חנה סנש היא סמל לאומי ועכשיו גם סמל להיסטוריה המשותפת שלנו. היסטוריה שארוכה יותר מ 30 השנים של היחסים הרשמיים שנחגוג בשנה הבאה.

''סלובניה הפכה לבת ברית וידידה אמיתית. הסולידריות שלכם בזמן מבצע 'שומר חומות' נגעה בכולנו. בזמן שרקטות נפלו על ישראל, הדגל שלנו התנוסס גבוה במדינתכם. זאת הייתה מחווה של סולידריות אמיתית ושל חברות אמיתית''.

לפיד פנה ללוגאר ואמר לו: ''ידידי, ב-30 השנים האחרונות, המדינות שלנו התקרבו, היחסים הכלכליים התרחבו, היחסים בין העמים פרחו, הממשלות עובדות ביחד צמוד, יש יותר תיירות, יותר סחר, יותר פרויקטים משותפים ויותר שיתוף פעולה בכל רמה.

''לבנות על היחסים הטובים בין המדינות שלנו זה win win. תמיד אפשר לעשות עוד, וזה יעד שאנחנו חולקים. היום דיברנו על דרכים להעמיק את היחסים ולמצוא עוד הזדמנויות חדשות. היחסים שלנו עוברים מהבילטרלי למולטילטרלי, אם זה באו"ם או באיחוד האירופי- אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לסמוך עליכם''.

שר החוץ לפיד סיפר: ''זה היה בזמן נשיאותכם באיחוד האירופי כשדיברתי בבריסל עם כל שרי החוץ של אירופה, ואני מקווה שבזמן נשיאותכם- מועצת האסוציאציה של האיחוד האירופי סופסוף תתכנס. זה יהיה סמל של שיפור היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי וסמל למנהיגות שלך''.