מימין: יגאל להב, יוסי דגן ומירי רגב
מימין: יגאל להב, יוסי דגן ומירי רגבצילום: דוברות שומרון

הועדה לתכנון ובנייה במנהל האזרחי דחתה את ההתנגדויות ואישרה הבוקר (רביעי) למתן תוקף את הכפלת הקטע השני בכביש 55 לכביש דו נתיבי, מצומת אלפי מנשה ועד לחיבור עם כביש 444.

הכביש המתוכנן להיות דו נתיבי יגיע בסופו של דבר עד צומת גלעד. זהו קטע הכביש השני שמאושר להכפלה בכביש 55. קטע הכביש הראשון מצומת אלפי מנשה לכיוון ככר צופים כבר אושר והחלו העבודות.

זהו למעשה הכביש השני בשומרון שיהפוך לדו נתיבי, והוא יתווסף לכביש 5 המוביל ליישובי מרכז השומרון.

הכביש ישרת את תושבי צופים, אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים, שבי שומרון, עינב, חוות גלעד, יצהר, עמנואל, נופים, חוות יאיר, יקיר וכן את תושבי הכפרים הערבים באיזור.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "זהו רגע היסטורי, להכפלת כביש 55 יש משמעות דרמטית על המרחב ועל ההתיישבות כולה. הכביש ייתן מענה בטיחותי ומציל חיים גם ליהודים שנוסעים בכביש וגם לערבים, והוא אבן דרך משמעותית בדרך לחזון מיליון תושבים בשומרון".

דגן הודה לשרת התחבורה לשעבר מירי רגב, שרת התחבורה הנוכחית מירב מיכאלי שמשרדה קידם את הפרוייקט, ראש המנהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה, נטליה אברבוך מהמנהל האזרחי, ישראל אפריאט קמ"ט תחבורה, ולניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל.

ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב בירך גם הוא על ההחלטה ואמר "זהו רגע היסטורי וחשוב שיאפשר כעת את הקמת ארבעה נתיבים עם מעקה הפרדה במקטע המסוכן ביותר שגבה חיי אדם רבים, ויביא גם לסיום סיוט פקקי הבוקר לציבור כולו.

''תודה לנטליה, ישראל אפריאט ואדם רת"ח תשתית, תודה לניסים פרץ ומשרד התחבורה על המשך הפרוייקט. תודה ליוסי דגן, שי רוזנצוויג, חננאל דורני ואליהו גפני ראשי הרשויות במרחב שלנו על השותפות ולכל מי שסייע להגיע ליום ההיסטורי הזה המתחיל עידן חדש בתחבורה במערב השומרון'', הוסיף להב.