ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן אחד מהשיאים הקשים של התפרצות המגיפה בגל הרביעי של הקורונה, משרד הבריאות לא מצליח זה כשבעה חודשים למצוא רופאים בכירים שימונו כשני הסגנים לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כך דווח בעיתון 'ישראל היום'.

שירותי בריאות הציבור הוא האגף המרכזי והחשוב ביותר, שמתכנן, מפעיל ומוביל את משרד הבריאות ואת מערכת הבריאות כולה במאבק במגיפה. תחת אחריות האגף פועלים, בין היתר, מרבית שירותי הרפואה המונעת בארץ, מערך החיסונים, כולל החיסונים בבתי הספר, המעבדות הארציות לנגיפים ולבריאות הציבור, שירות המזון הארצי, לשכות הבריאות המחוזיות שאחראיות לחקירות האפידמיולוגיות ועוד.

במערכת הבריאות יש הערכה רבה וגורפת לניהול המקצועי, המסור והנחוש של ד"ר אלרעי פרייס במאבק במגיפה העולמית. ואולם, לדברי בכיר במערכת הממשלתית, ד"ר אלרעי פרייס אמרה בשבועות האחרונים כי בעומס של המאבק בקורונה, וללא עזרה וחלוקת העבודה עם שני סגנים, המצב הוא עד כדי כך קשה ש"אני קורסת, לא מסוגלת להמשיך לעבוד לבד, זה בלתי אפשרי ולא אנושי במצב הזה, וחייבים לעזור לי להביא את הסגנים".

בכיר במשרד הבריאות אמר כי "העומס על ראש השירות הוא בלתי אפשרי, ופוגע קשה במאבק של ישראל במגיפה. שירותי בריאות הציבור אחראיים למעשה לכל הפעולות של המדינה נגד הקורונה, כולל למאמץ לחיסונים, המאמץ מול ונגד מתנגדי החיסונים ואיסוף והצגת הנתונים. המצב הוא בלתי אפשרי וגם פוגע בפעולות החשובות מאוד שלא קשורות בקורונה, כמו מניעת מחלות, חיסונים למחלות אחרות שאינן קורונה ועוד".