שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הערב (ראשון) באירוע לזכרו של רוני דניאל ז"ל במלאות 30 למותו, בתיאטרון גבעתיים.

הוא פתח בהתייחסות לפגישת בנט וביידן והסוגיה האיראנית. "יש להניח שאם היה פה היום, רוני היה מרוצה מאמירתו של הנשיא ביידן, שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, ושאם המהלכים הדיפלומטים יכשלו, נפנה לאפיקים אחרים. אמירה חשובה ביותר שיש בה מסר ברור, ומזכירה לנו שאיראן אינה בעיה ישראלית אלא קודם כל איום על המזרח התיכון והעולם כולו".

"בהקשר הזה, חשוב מאוד שהעולם כולו יתגייס למשימה לפני שיהיה מאוחר מדי, משום שהסכנה הגדולה היא שאיראן גרעינית לא רק תאיים על ישראל ותגביר את התוקפנות שלה באזור- אלא גם תוביל למירוץ חימוש אזורי שיסכן מדינות רבות, ועשוי בעתיד גם לשים כלי נשק מתקדמים בידיים בלתי יציבות, בלתי אחריות ובידי משטרים שנשלטים על ידי טרוריסטים", הוסיף גנץ.

הוא התייחס לנושא משרתי הקבע והשיח בעניינם. "בימים כאלה, מבלי כמובן להיכנס לסוגיות עצמן, אני חושב מה היה אומר רוני בערב שישי על הסגנון של כמה מהמבקרים של אנשי הקבע. פעם אמר רוני: 'משרת זה אחד שהיום אומרים לו תעבור לבאר שבע. כאשר רוצים לתגבר רופאים מבאר שבע, מפצים את הרופא שעבר בחצי מיליון שקלים. משרת בצבא, אומרים לו אחרת'. כך היטיב להבין את המציאות שאותה לא רואים בטבלאות האקסל".

"גם אם יש מחלוקות, עלינו לנהל אותן באופן ענייני, תוך כבוד לערך השירות, ולחברה הישראלית כולה שלה אנו מחויבים. כבוד שכולם, גם אלו שיש להם ביקורת ראוי שיקפידו עליו", סיכם גנץ.