עומר אדם
עומר אדםצילום: David Cohen/Flash90

קבינט הקורונה החליט היום (שני) לאשר תפילות וסליחות ברחבת הכותל המערבי תחת הגבלה של עד 8,000 אנשים, ובחלוקה לקפסולות.

ההחלטה היום על הגבלת המתפללים ברחבת הכותל גרמה למספר מובילי דעת קהל להצביע על אירוע שהתקיים אך השבוע, בחלל סגור, ועם לפחות 12,000 אנשים.

מדובר בהופעה של הזמר המצליח עומר אדם שהתקיימה בתחילת השבוע (מוצאי שבת) בהיכל מנורה, על פי חוק, אך עם קהל עצום ובחלל סגור, כאמור.

"כותל: קפסולות ועד 8,000 אנשים", כתב אושיית הרשת יבגני זרובינסקי. "הופעה של עומר אדם: עד 12,000 במקום סגור".

העיתונאי יקי אדמקר תהה: "שמישהו יסביר למה יש מתווה להגבלת מתפללים בכותל המערבי אבל 12,000 איש בהופעה של עומר אדם זה בסדר? מה ההבדל? עלק שיקולים בריאותיים".

לדברי העיתונאי ישראל כהן, "12,000 איש חוגגים באיצטדיון סגור אצל עומר אדם ללא ריחוק חברתי, הממשלה שותקת (חוץ מגינוי רפוי של הורביץ) אבל על מתווה סליחות בכותל המערבי באוויר הפתוח מקיימים אין ספור ישיבות ודיונים ובסוף מחליטים על קפסולות, הגבלות על מספר אנשים ואכיפה קפדנית. כך נראית ממשלה מנותקת מיהדות ומסורת".

כפי שפורסם, שר הבריאות ניצן הורביץ התייחס ב'חדשות 12' להופעת הענק של הזמר אדם בשיא התפרצות קורונה. "זה לא מסוג הדברים שמקובלים עליי, גם בניגוד לתקנות וגם העובדה שבפנים אנשים הסתובבו בלי מסכות - זו הפרת חוק חד משמעית", אמר.

"גם בעקבות הדברים האלה וגם בעקבות אירועים אחרים שכאלה, אנחנו מגבירים את האכיפה", הוסיף הורוביץ. "אנשים צריכים לקחת אחריות ולשים לב להתנהגותם. אנחנו בהתפשטות של מגפה, ודברים כאלה לא יכולים להתרחש. לצד החיסונים שנותנים לנו אופטימיות - יש גם תופעות כאלה שמכבידות ומקשות. אם אנחנו רוצים באמת להתגבר על הקורונה, אנחנו גם צריכים להקפיד על ההנחיות".

בהיכל הספורט מנורה הגיבו להאשמות נגד המופע: "יובהר כי הופעת עומר אדם אינה שונה מכל הופעה באולמות עם מקומות מסומנים. זה המקום להזכיר כי על פי ההנחיות אין באירועים מסוג זה מגבלה של כמות קהל. ההופעה התקיימה בצמוד להנחיות: כניסה בתו ירוק ועם מסיכות, שילוט וכריזה בדבר חובת עטייתן ועם מערך מתוגבר של סדרנים שהעירו לצופים שהיו ללא מסכות. נמשיך לפעול לפי ההנחיות ולתמוך בעולם התרבות".