יעל רון בן משה
יעל רון בן משהצילום: כחול לבן

חברי ממשלה מותחים ביקורת על הפגישה הלילית של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתחילת השבוע.

כזכור, לאחר הפגישה גנץ החליט להלוות לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקלים, שיוחזרו מכספי הסילוקין מיוני 2022 במטרה לחזק את הכלכלה של הרשות. בנוסף ישראל תגדיל את היתרי התעסוקה ב-15 אלף עובדים, תוסיף אלף עובדים בענף התיירות וינתנו אישורי בנייה בשטחי C.

כמו כן, ישראל תחל בהסדרת מעמד הומניטרי של אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון שכיום ללא תיעוד, בהם אנשים שהגיעו מרצועת עזה לפני שנים, ומבקרים פלסטינים שהגיעו מחוץ לארץ והתחתנו בגילים מבוגרים. הסדרת המעמד תהיה לפי קריטריונים מוגדרים וגיל.

שרים מהאגף הימני של הקוליציה מתכוונים לדרוש מגנץ הבהרות בקשר לפגישה. "השר יועז הנדל אמר: "לא הייתי בשום אופן נפגש איתו. מדובר במכחיש שואה ובאדם שמעביר כסף למחבלים. בממשלת אחדות לא עושים דברים כאלו".

השר זאב אלקין אמר: "במקום להתעסק באיך להיות חבר של אבו מאזן, כדאי שמערכת הביטחון תתחיל להיערך ליום שאחרי אבו מאזן ולא באדם שעוד רגע יורד מהזירה".

חברת הכנסת יעל רון בן משה ממפלגת 'כחול לבן' השיבה לביקורת של השר הנדל בציוץ עוקצני. "קצת צניעות. יועז הנדל, לא נראה לי שהוא יודע מי אתה ומה תפקידך", כתבה.

כפי שפורסם, אתמול מתח בכיר מאוד בממשלה ביקורת חריפה על השר גנץ בעקבות הפגישה."גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה. הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה", אמר הבכיר.

"אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוציא הודעה לעיתונות? זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי. אם הממשלה תיפול זה יהיה בגללו", הוסיף הבכיר לחדשות 12.