שקד ובנט
שקד ובנטצילום: דברות

סעיפי התקציב של החינוך הממלכתי-דתי שהיו עד היום חלק מהכספים הקואליציוניים הוכנסו לספר תקציב המדינה כסעיף נפרד.

הסכום הכולל, 153 מיליון ש''ח, שולב בתקציב משרד החינוך לשנים 2021-2022 שיובא בקרוב לאישור הכנסת.

נציין כי לא מדובר בהכנסה של תקציב התוספות לחינוך הדתי בתוך תקציב משרד החינוך הכללי, ואין ערובה לכך שהסכומים ישארו בתוך התקציב גם בשנים הקרובות.

גורמים בסביבת ראש הממשלה טוענים בשיחה עם ערוץ 7 כי תקציב החינוך הדתי שולב בתקציב משרד החינוך כפי שהובטח וזאת בניגוד לטענות והמתקפות מצד האופוזיציה.

ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית טען כי מפלגת ימינה שוב הפרה הבטחת בחירות שלה, "פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר. זה כבר הרגל. משקרים שקר אחד, נחשפים, משקרים שקר שני, נחשפים וכן הלאה. הפעם זה על תקציבי החמ"ד, שלא נכנסו לבסיס התקציב. נעשה את זה פשוט: כל מה שנוכלי ימינה מספרים לכם, אתם יכולים להניח שהמציאות הפוכה. אחוזי הניבוי של הגישה הזו גבוהים מאוד".

צילום: ללא קרדיט

נזכיר כי העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בטורו בעיתון מעריב שבניגוד להצהרותיו של בנט תקציב החינוך הממלכתי-דתי כלל לא הוכנס לבסיס התקציב של משרד החינוך אלא אושר במסגרת הכספים הקואליציוניים כפי שמתרחש כבר שנים.

"ראשי מוסדות חינוך יקרים, הריני לבשר לכם שמה שאמר לכם ראש הממשלה איננו אמת", כתב ליבסקינד. "אותם 115 מיליון שקלים שקיבלתם, בניגוד מוחלט לדבריו, לא נכנסו לבסיס התקציב, אלא עברו בממשלה בדיוק כמו שעברו הכספים האלה תמיד".

"בתוך הכספים הפוליטיים - ממש כמו בתקציב הקודם, ובזה שקדם לו, ובאלה שקדמו להם - נמצא תקציב החמ"ד. אותם 115 מיליון שקלים. וכדי שיהיה ברור שהכסף הזה לא נמצא בבסיס התקציב, הוא מופיע שם תחת הכותרת 'תקציבים הנובעים מהסכמים קואליציוניים', ולצדו מוסבר באופן הכי ברור שאפשר, ששרי הממשלה מחליטים להקצות אותו 'באופן חד־פעמי'. ממש כך. במילים הללו''.