ארנרייך ומנהלי המוסד
ארנרייך ומנהלי המוסדללא

סמינר 'פניני חן' הממוקם ברמת בית שמש א' עשה היסטוריה של ממש בעיר כאשר במהלך השבוע האחרון הודיעו במשרד החינוך כי הסמינר זכה בפרס דיפרנציאלי, דבר שמצביע על רמת ההשכלה, הלימודים והבגרויות בסמינר.

מדובר בזכייה חסרת תקדים בעיר בית שמש כאשר זו הפעם הראשונה שסמינר חרדי בעיר זוכה להגיע לדירוג במקום הראשון בפרס היוקרתי של משרד החינוך. בהנהלת הסמינר מציינים בסיפוק כי זהו השנה השלישית שהם זוכים לפרס הזה אך זו הפעם הראשונה שהם העפילו לדירוג הגבוה ביותר בפרס.

מידי שנה משרד החינוך מדרג את בתי הספר השונים לפי שלל פרמטרים, החל מרמת הלימודים במקום, דרך דרגות ציונים ועד להשכלה חינוכית של התלמידות. מידי שנה עשרות בתי ספר וסמינרים זוכים בפרס, אך מעטים הם אלו שמגיעים למקום הראשון בדירוג. סמינר ''פניני חן'' בבית שמש העפיל למקום הגבוה בזכייה של משרד החינוך והיא מדורגת בדרגה הגבוהה ביותר יחד עם עוד מספר לא רב של בתי ספר ברחבי הארץ.

במכתב ששוגר להנהלת הסמינר על ידי משרד החינוך נכתב: "זו השנה התשיעית בה עובדי ההוראה בחטיבה העליונה זוכים למענקים בגין הישגי בית הספר, בהתאם להסכם עוז לתמורה עם ארגון המורים. הישגי החטיבה העליונה, לצורך קביעת הזכאות למענק, נבדקים בהיבט הלימודי, החברתי והערכי".

"אנו שמחים לבשר לך", נכתב בהודעה "כי מבדיקת הישגי החטיבה העליונה שבניהולך, בהתאם לכללים ולקריטריונים של המודל, נמצא כי בית הספר מדורג בין בתי הספר שהישגיהם הינם הגבוהים ביותר בקידום התלמידים בתחום הלימודי, החברתי והערכי. דירוג התגמול שנקבע לחטיבה העליונה שבניהולך הינו -1".

עוד נכתב בהודעת הזכייה, "זכייה זו הינה אות הערכה למנהיגותך ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים. אני רואה חשיבות רבה בהוקרה והערכה של אנשי החינוך, אשר מחוללים שינוי, מקדמים כל אחד מהתלמידים אל מעבר ליכולותיו הצפויות, משפיעים ותורמים לעיצוב עתיד תלמידיהם ומביאים אותם להצטיינות לימודית, אישית, חברתית וערכית".

לסיום נכתב בהודעת הזכייה, "גם בתקופה קשה זאת, עקב משבר הקורונה והמציאות המשתנה והמאתגרת הוכחתם שחינוך יודע להיות מה שהוא מחנך אליו, גמיש, נותן מענה, רואה את האדם, מוקיר את הלמידה ומתאים את עצמו למציאות".

בעקבות הזכייה המרגשת העניקו רה''ע בית שמש ד''ר עליזה בלוך יחד עם ישעיהו ארנרייך הממונה על החינוך בעיר ושרי דרור ראש מנהל חינוך נוער וקהילה תעודת הוקרה והערכה עירונית להנהלת הסמינר.

ראש העיר ד''ר עליזה בלוך אמרה כי "אני נרגשת לראות את פרי עמלם של הנהלת הסמינר אשר זכו להוביל את התלמידות להישגים גבוהים ומרשימים. הזכייה של הסמינר בפרס הינו גאווה לעיר בית שמש כולה".

ישעיהו ארנרייך הממונה על החינוך בעיר בית שמש ואשר מלווה מקרוב את הסמינר וקשוב לצרכיו בירך את ההנהלה על הזכייה בפרס משרד החינוך "למרות השנה הקשה שעברה על כולנו הסמינר הוכיח שניתן להעניק לתלמידות את החינוך הטוב ביותר ולהוביל אותם להישגים בשלל תחומים".

יצוין כי סמינר ''פניני חן'' מונה כמאתיים תלמידות מצטיינות במיוחד. בהנהלת הסמינר אומרים כי ללא ספק הזכייה מגיעה לסמינר זאת "לאחר עבודה מאומצת של המורות בשילוב כוחות עם ההורים".

בהנהלת הסמינר הוסיפו עוד, "אנו בין המוסדות הבודדים שכל התלמידים חזרו ללימודים לאחר הקורונה. למרות האתגר בשנה החולפת איחדנו כוחות, ודאגנו להמשך לימודים מעמיקים עם דגש מיוחד על הקשיים בלמידה מרחוק, ובתשומת לב מיוחדת לפן הנפשי של התלמידות, מה שהוכיח את עצמו כמשפיע על התוצאות הלימודיות".