איש הפרסום והאסטרטגיה ברל'ה קרומבי שוחח ערוץ 7 מאומן וסיפר: "אלפים סיימו את מעמדי הסליחות במהלך הלילה ויש אווירה מיוחדת מאוד של ערב חג. באומן 24 שעות, 7 בימים בשבוע הלב בוער".

"אני שומע שהגיעו לכאן כ-30 אלף איש ואני שומע שאחרי שביטלו את חובת הבידוד חברים רבים קנו כרטיסים והטיסות היו מלאות ממש", מוסיף קרומבי.

הוא מגלה כי כלל לא תכנן השנה להגיע לאומן. "חשבתי שלא אסע השנה בגלל הנגיף והתפרצות התחלואה. אמנם צייצתי שלא אסע כדי לקחת אחריות, אבל כשאני רואה את פסטיבל הפנג'ויה באילת וכשאלפים רוקדים צפופים בכל מיני מופעים החלטתי שלא הגיוני שאנחנו לא ניסע לאומן כדי לקחת אחריות והכל יהיה פתוח. אומן היא ממש בנפשי וביום חמישי שעבר הרגשתי שרבנו קורא לי וקניתי כרטיס".

וכיצד יישמרו הבאים מפני הדבקה והתפרצות של תחלואה? "בראש השנה רוב התפילות במרחבים פתוחים ולא בציון עצמו. גם סעודות החג, התשליך, התיקון הגדול - הכל נעשה במרחב הפתוח. יש כאן מניינים חסידיים, ליטאיים, של עדות המזרח, של כיפות סרוגות - וכולם כאן באו להיות יחד".

"יש כאן גם מרכז לבדיקות קורונה שפעיל כל הזמן. שלטונות אוקראינה כן עושים פה מאמץ גדול כדי לאכוף את המגבלות ולוודא שאין מאומתים", מסכם קרומבי.