ח"כ מאיר פרוש הותקף מחוץ לביתו

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) הותקף הבוקר (שני) מחוץ לביתו בירושלים. מהפרטים שהגיעו לידי ערוץ 7 עולה כי מסיבה שלפי שעה אינה ברורה אדם בעל חזות חרדית ניסה לפגוע בפרוש ולגזוז את זקנו אך חבר הכנסת הצליח להדוף אותו.

המשטרה פתחה בחקירה וביצעה סריקות אחר שני חשודים שנמלטו מהמקום.

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי שוחח עם ח״כ מאיר פורוש והביע את זעזועו מהאירוע. כמו כן, שוחח לוי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן ודן עמו בחקירת האירוע ובדרכים המבצעיות האפשריות לתפיסתם המהירה של האחראים.

"אני מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פורוש. שוחחתי עם חבר הכנסת פורוש כדי לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים ודנתי עימו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור".

"תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה", דברי יו"ר הכנסת.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו עם פרוש וגינו את ההתקפה כלפיו.

ח"כ ישראל אייכלר התקשר לח"כ מאיר פרוש וחיזק את ידיו. אייכלר קרא לכל ראשי הציבור החרדי לגנות בכל תוקף את התקיפה האלימה. "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור.

"כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה "משוגעים". האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה", הוסיף ח"כ אייכלר.

ח"כ יעקב ליצמן אמר, "אני מזועזע מתקיפתו האלימה של ח״כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים".

"מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא", דברי ליצמן.

גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו הגיב. "אקט מזעזע שמזכיר ימים אפלים מגרמניה הנאצית. מקווה מאוד שימצאו העבריינים במהרה. צר לי על החוויה הנוראית שעבר ח"כ פרוש".

זו אינה הפעם הראשונה שח"כ פרוש מותקף על ידי חרדים קיצוניים. לפני שלש שנים הותקף פרוש בהיותו סגן שר החינוך על ידי חרדים קיצונים בבית שמש, על רקע מעורבותו בחוק הגיוס.

באותה תקופה ההתנכלויות כלפיו אירעו לעיתים תכופות והן כללו הפגנות סדרתיות מחוץ לביתו בירושלים.