ציון עצוב למספר העצום של קורבנות מגפת הקורונה: מיצג חדש שהוצב בימים האחרונים בפארק הלאומי בוושינגטון מביא בפני אזרחי ארה"ב הדגמה מוחשית של מספר המתים העצום כתוצאה ממגפת הקורונה.

660 אלף דגלים לבנים קטנים הוצבו על פני שטח עצום בפארק הלאומי בוושינגטון, ומייצגים את מספר הקורבנות האמריקאים עד היום כתוצאה מהמחלה. מאחורי המיצג הקשה עומדת האמנית סוזן פירסטנברג, שכבר בשנה שעברה הציבה 267 אלף דגלים לבנים בפארק הלאומי בוושינגטון, והשנה נאלצה להכפיל ואף יותר את מספר הדגלים, על מנת להמחיש לתושבי ארה"ב את גודל האסון כתוצאה ממגפת הקורונה.

"כשהמספרים הופכים כל כך גדולים, זה הופך להיות קשה להבין אותם באמת, אז אני כאמנית חזותית רציתי להפוך את המספר לפיזי. מבחינה הוליסטית, זהו ביטוי פיזי של אמפתיה", אמרה פירסטנברג במהלך הצבת הדגלים הלבנים בתערוכה שנקראת "באמריקה: זכור". התערוכה תוצג בפארק הלאומי בוושינגטון עד לתאריך 3 באוקטובר. היא גם הוסיפה כי כל אזרח אמריקאי יכול להקדיש דגל אחד לקרוב משפחה או חבר שמת כתוצאה מקורונה.

"כל כך הרבה ממקרי המוות האלו התרחשו במהלך בידוד וללא ידיעה. "ברגע שאתה לוקח דגל אחד וחושב על כל האבל שמגלם אותו הדגל, זה כוחה של האמנות הזו: להבין את עצמת ההפסד שלנו", הוסיפה פירסטנברג.

עד היום מתו בארה"ב 673 אלף בני אדם מאז פריצת מגפת הקורונה, כאשר מדינות רבות חוות התפרצות של זן הדלתא בשבועות האחרונים, ובחלק מהן הכריזו בתי החולים על תפוסה מלאה.