הסוכה המסוכנת ברחוב זוננפלד בירושלים
הסוכה המסוכנת ברחוב זוננפלד בירושליםצילום: דוברות עיריית ירושלים

סוכה שנבנתה בגובה של 12 מטר על גבי קונסטרוקציה מאולתרת ומסוכנת ברחוב זוננפלד בירושלים, פורקה הלילה (ראשון) על ידי כוחות משטרה ופקחים של עיריית ירושלים.

הסוכה המסוכנת חסמה חלק מנתיב הנסיעה ברחוב וגרמה הפרעה קשה לתנועה. בנוסף, היא נבנתה ללא היתר ותוך גרימת סכנה ממשית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לסניף קופת החולים שבקרבת מקום, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום.

נמסר כי מזה מספר ימים מתקיים דיאלוג עם בוני הקונסטרוקציה ואף הוצעה להם חלופה להקמת סוכה על הקרקע בסמוך מאוד, כדי לאפשר באופן מלא, ובדומה למקומות אחרים בעיר, סוכת קרקע בטוחה.

הצעה זו התקבלה על ידי המארגנים, לצד התחייבותם לפרק באופן עצמי את הקונסטרוקציה תוך 5 ימים. משהתחייבותם לא התבצעה, נשלחו פקחי העירייה לפרק את המבנה המסוכן.

בשבוע שעבר נשלחו הפקחים לראשונה, אך בזמן האכיפה הופעלה כנגד פקחי העירייה וכוחות המשטרה אלימות קשה מצד גורמים קיצוניים. למרות זאת, ומלפנים משורת הדין, הסכימו בעיריית ירושלים לאפשר לבוני הסוכה פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי אך גם התחייבות זו מצד הבונים לא בוצעה.

הבונים החליטו לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש צו עיכוב לביצוע ההריסה. בית המשפט המחוזי קבע בשתי החלטות שונות כי אין עילה למתן עיכוב ביצוע וכי ניתן לבצע את ההריסה לאלתר.