אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי טען בסוף השבוע האחרון כי הוא מזהה רפיון אצל הצעירים בכל הנוגע לאמונת חכמים.

"אני לא מכיר תופעה שנתניהו הוא דמות חיקוי לגדולי ישראל, אני כן מזהה רפיון אצל הצעירים בנושא אמונת חכמים", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

דרעי הוסיף: "אני לא יודע אם זה בגלל הטכנולוגיה או בגלל הפילוגים שיש בתוך קהילות בציבור החרדי. כשגדלנו לפני שנים רבות, גם כשהיה מחלוקות, ידענו מה זה דעת תורה, לא שאלנו בחיים שאלות על גדולי ישראל. ידענו שדעת תורה זה רוח הקודש. ועשית ככל אשר יורוך באמונה הכי פשוטה וברורה, כך היה בימי החזון איש והרב בריסק ומרן הרב עובדיה״.

דרעי התייחס בראיון לטענות שהקהל המסורתי שהיה מזוהה עם ש"ס עזב את מפלגתו והסביר: ״בשנות ה-80 שהמהפכה התחילה באירועים הגדולים שהיינו עושים בחגים בהשתתפות רבבות אלפי ישראל, רוב הציבור היה עם כיפות סרוגות וחולצות צבעוניות.

"כששואלים אותי איפה הקהל הזה היום – היום משתתפים הבנים שלהם והנכדים שלהם. המהפכה ממש לא הושלמה, נכון שהקמנו רשת גדולה מאוד של חינוך, אבל אנחנו ממשיכים להקים קהילות ומוסדות בכל נקודה ונקודה בארץ ברמה ובאיכות הכי גבוהה״.

בנוגע לנוער המתמודד והנשירה מהישיבות והסמינרים אמר: "אנחנו מלווים את נושא הנשירה מקרוב, הקמנו את פרויקט החונכים, הקמנו גם דרך אברכים וגם דרך נשות אברכים לבנות. התוצאות שלנו כיום כמעט אפס נשירה, בגלל שהשקענו תקציבים אדירים להציל את הנושרים. החונכים מלווים את הצעירים והצעירות גם לישיבות ולסמינרים. זה נקרא הצלת נפשות ממש״.