שר הביטחון מבקר את הלוחמים ברמב''ם
שר הביטחון מבקר את הלוחמים ברמב''םצילום: דוברות משרד הביטחון

בית החולים רמב''ם בחיפה מדווח הבוקר (רביעי) על שיפור במצבו של הקצין מיחידת דובדבן שנפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים ליד ג'נין.

הקצין התעורר וצפוי להיגמל בקרוב ממכונת ההנשמה. אביו יוסי סיפר לכתבים: "הוא ספג 9 כדורים - והילד חי, נושם ומתקשר. זוכר הכל.

"כדור פגע ברימון שהיה לו בווסט והוא לא התפוצץ - אם זה לא נס, אני לא יודע מה כן. כאבא של שני חיילים ביחידה, אני גאה ושמח שהם משרתים בה", אמר האב ששומר על אופטימיות.

המנגנון שמנע את הפיצוץ של הרימון נקרא ''אלירז'' על שם אלירז פרץ הי"ד. הוא הומצא לאחר שאלירז נפטר כתוצאה מכדור שפגע ברימון שלו והתפוצץ.

ד"ר ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ נשימתי ברמב"ם, עדכן כי החייל הנוסף שנפצע קשה בחילופי הירי עם המחבלים, נגמל הבוקר מסיוע בהנשמה. הוא בהכרה מלאה ומשוחח עם הוריו.

ביום שישי הגיעו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל רב אלוף אביב כוכבי לבקר את שני הלוחמים שנפצעו קשה במבצע נגד מחבלי חמאס בשומרון. כוכבי שוחח עם הצוות הרפואי ועם בני משפחות הפצועים, והבטיח שצה''ל יעמוד לצידם לכל אורך הדרך.

"נעשה הכול כדי לעזור להם, שתי משפחות נהדרות וחזקות", אמר הרמטכ''ל בצאתו מבית החולים רמב''ם.

אביו של הקצין מסיירת דובדבן שנפצע באורח סיפר על התמודדות המשפחה עם הבשורה הקשה. "היינו אצלו בבית בסופ"ש ובשישי בבוקר הקפיצו אותו ליחידה. הוא אמר לנו לא לחזור הביתה ושנתראה בקרוב – עד שבבוקר שבת הוא לא הגיע ואז סימסתי לו: 'עבדת עלינו'. בראשון ב-06:45 כבר הגיע אלינו הביתה קצין העיר לבשר את הבשורה האיומה", סיפר האב לחדשות 12.

הוא הוסיף, "אנחנו בחלום בלהות, פשוט סיוט ישבתי היום מולו בשש בבוקר לפני שהוא נכנס לניתוח, החזקתי לו את היד ופשוט לא האמנתי שזה הוא. כששמעתי ממפקד היחידה בתחקיר הראשוני שהוא חתר למגע עם המחבל - זה לא הפתיע אותנו".