הקלטות
הקלטותצילום: ISTOCK

אם הגעתם למצב בו אתם נמצאים בבית משפט כתובעים או נתבעים, ראיה חזקה יכולה להטות את כף המאזניים לטובתכם ואפילו להכריע את הסוגיה העומדת על הפרק במקרים מסוימים.

תמלול הקלטות הינו הכרחי על מנת להגישן כראיות קבילות בבית משפט. כדי להגיש תמלול בבית המשפט, עליו להתבצע ע"י חברת תמלול מקצועית שתוכל לבצע עבורכם תמלול הקלטה יחד עם הנפקת הצהרת חוות דעת מומחה, אותה יש להגיש בצירוף לתמליל.

מהי ראיה קבילה בבית משפט?

על מנת שראיה תהיה קבילה בבית משפט עליה לעמוד בחוק האזנת הסתר תשל"ט 1979. לפי החוק האזנת סתר היא כזו שהתבצעה ללא ידיעת והסכמת לפחות אחד ממשתתפי השיחה. כלומר, על ההקלטה להיות בידיעת והסכמת אחד המשתתפים בה על מנת שתחשב חוקית.

כיצד להקליט שיחה שתשמש כראיה עבור בית משפט?

הקלטה שעתידה לשמש כראיה בבית משפט נדרשת להיות רציפה ומוקלטת מתחילתה ועד סופה, ללא עריכות, הוספות ו\או השמטות. כאשר מקליטים שיחה שנועדה לעבור תמלול, בייחוד תמלול משפטי, מומלץ לצמצם רעשי רקע עד כמה שניתן ולהשתדל לדבר ברור ולא לעלות זה על דברי זה.

מבחינת מיקום, אם השיחה המוקלטת מתקיימת פנים אל מול פנים אז עדיף שתתקיים במיקום שקט ולא למשל בבית קפה, מסעדה, רכבת נוסעת או כל מקום שרעשי הרקע בו עלולים לפגוע באיכות ההקלטה וטיב המלל שיופק ממנה.

כמו כן, כדאי למקם את מכשיר ההקלטה במיקום חשוף עד כמה שניתן ולוודא שהמכשיר טעון במלואו ויש בו מספיק זיכרון לביצוע ההקלטה במלואה. הקלטה ברורה משמעותה תמלול מדויק וקבלת ראיה איכותית להגשה בבית המשפט. שירותי תמלול של חברה מקצועית יהוו נדבך משמעותי בניסיון שלכם להציג ראיות איכותיות בבית המשפט.

מהן דרישות בית המשפט להגשת תמלול הקלטה כראיה?

ישנה חשיבות שהתמליל יופק ע"י חברת תמלול מקצועית שמכירה את דרישות בית המשפט, מנפיקה חוות דעת מומחה ומבצעת תמלול משפטי מקצועי. בתמלול משפטי בשונה מסוגי תמלולים אחרים, יש לתמלל כל גמגום, הברה והתרחשות באופן מדויק ונאמן למקור.

כמו כן, על התמליל לעמוד בחוק פקודת הראיות תשל"א 1971. תמלול משפטי מוצלח יכול לספק ראית זהב, בעוד שתמלול לא תקין ולפי הנהלים יכול לגרום אפילו לפסילת קבילות הראיה.

איך לבחור חברת תמלול?

עכשיו שאנו יודעים את חשיבות התמלול, איכותו והגשתו בצורה הנכונה, נשאלת השאלה כיצד לבחור חברת תמלול מקצועית לביצוע העבודה? ובכן, בבואכם לבחור חברת תמלול מקצועית עבור תמלול הקלטה להגשתה כראיה בבית משפט יש לבחון מספר קריטריונים מראש.

ראשית, יש לוודא שהיא בעלת ניסיון בהפקת תמלול משפטי ומנפיקה תצהיר שמצורף לתמליל ההקלטה. שנית, מומלץ לקרוא ביקורות וחוות דעת מלקוחות עבר. הרי ידוע כי אין חכם כבעל ניסיון, לקוחות עבר מרוצים בהחלט יגדילו את הסיכויים שכך גם אתם תהיו בהזמנת תמלול מאותה חברה.

לסיכום, בחירת חברת תמלול שתעניק לכם שירות תמלול משפטי מקצועי הינה בחירה שאין להקל בה ראש. הבחירה בחברה הנכונה לביצוע תמלול משפטי יכולה לסייע לכם בהליך המשפטי בצורה של קבלת ראיה איכותית, לעיתים אף ראית זהב, ובכך לחתור לקיים את ההליך באופן חלק ועל הצד הטוב ביותר.

אנו ב- GALA'S תמלול מקצועי נשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם חוויית שירות איכותית ממנה תצאו עם תמליל מדויק ומקצועי שעבר בקרת איכות, חוות דעת מומחה חתומה על ידינו והצהרת סודיות לכל המעוניין כחלק מהתחייבותנו לדיסקרטיות מלאה.