מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: Hadas Parush/Flash90

במהלך דיון בהצעת החוק המבקשת להעניק סמכויות לוועדות הכנסת המוקמות לטובת צרכיה הפוליטיים של הקואליציה, תקף ח"כ מאיר פרוש בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט וכינה אותו 'טובל ושרץ בידו'.

"הכנסת עכשיו מתכנסת בשעה עשר בערב וכנראה שהיא תתעכב עוד קצת בגלל חוק שהקואליציה מבקשת להביא למליאה", אמר בפתח דבריו. "ומהו החוק? מבקשים לתת לאופוזיציה כמה ועדות חדשות, להעניק להם את הסמכויות, באיזה נושאים ידונו, אפשרות להרחיב ולהגדיל את מספר חברי ועדת הכספים, ועדת חוץ וביטחון, זה החוק".

הוא טען שלקואליציה יש מניעים פסולים. "למה רוצים לעשות את זה? כי הקואליציה לקחה חלקים של האופוזיציה וכדי לאזן - או לחילופין היא מבינה שהדבר לא יתרחש במתווה שהיא מבקשת להוביל - היא מבקשת את הצעת החוק. יושב כאן ח"כ ניר אורבך שכבר שמע ממני את הדברים הבאים בבוקר: איזו זכות יש לקואליציה לבוא ולבקש מהאופוזיציה שתנהג בהבנה, בסלחנות, למה? הרי הקואליציה הזו בנויה מקרוב ל-30 שרים וסגני שרים וחברי כנסת שנכנסו כתוצאה מהחוק הנורבגי. כל אחד מהשותפים האלה מחזיק במנעמי השלטון, מדושני עונג. עכשיו הם באים לקחת את כבשת הרש שיש לאופוזיציה כתוצאה מהבחירות. מהי הסיבה שאתם יכולים לבקש זאת מאיתנו?".

פרוש חידד את דבריו ושלח אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט. "ראש הממשלה נפתלי בנט חזר היום כאן מעל הדוכן על הדברים שאמר באו"ם לפיהם 'הייתה תאונה פוליטית ואני מרוצה מזה'. ואני רוצה לומר לראש הממשלה בנט: אתה הנהג. אתה הנהג של התאונה הזו. אותך מאשימים. אתה אשם בכל הדברים הנלווים כתוצאה מהנסיעה הזו – נסיעה טובה, נסיעה פרועה, נסיעה לא אחראית – ומתוצאות התאונה הזו שהממשלה הזו עושה - אתה הנהג. אני רוצה לומר לך שתדע שיש בהלכה מושג 'טובל ושרץ בידו'. מה בנט אומר? אני ראיתי מדינה שמזה שנתיים הולכת לבחירות. ראיתי כאוס גדול ואני רוצה להציל את המדינה, רוצה לעשות מעשה טוב. המדינה הייתה במבוי סתום".

"אבל על אותו משקל של הטובל אמר בנט: אני רוצה לעשות את הדבר הטוב ורוצה להיטהר ולהקים ממשלה. ובנט הקים את הממשלה. איך הוא הקים את הממשלה אנחנו יודעים. מה יש לראש הממשלה בנט בפועל ביד? יש לו שרץ, את מרצ. הוא אומר: אני רוצה להציל את המדינה, הקמתי עכשיו ממשלה, הכול יהיה בסדר, יהיה לנו תקציב. אבל כל הריצות של שרי מרצ וחברי הכנסת שלה לאבו מאזן במוקטעה - זה הכול מכוחו של בנט הנהג שאחראי באופן ישיר להשלכות וההתנהלות של חברי ממשלתו. כך גם הפגיעה בציבור החרדי היא מכוחה של הנהג בנט", הוסיף פרוש.

הוא סיכם, "שבנט יידע: הוא רצה להציל את המדינה, הוא רצה לטבול, אבל יש לו שרץ בידיים - מרצ. בנט הוא הנהג של אותו מרצ, אותו שרץ, וכל התאונות הפוליטיות, וכל המשגים הרעים שיש – הם על ראשו של הנהג שלנו".