עלייה להר הבית בסוכות
עלייה להר הבית בסוכותצילום: מינהלת הר הבית

משרד החוץ הירדני גינה אתמול (רביעי) את פסק הדין של בית המשפט השלום שאישר, לראשונה, תפילה שקטה על הר הבית.

"משרד החוץ הירדני מגנה את החלטת בית המשפט הישראלי שמתיר לקיצוניים להתפלל ברחבות מסגד אל-אקצא", נאמר.

הדובר הרשמי של המשרד, הית'ם אבו אלפול, אמר כי "החלטה זו בטלה ואין לה אחיזה משפטית לפי החוק הבין לאומי שלא מכיר בסמכות שיפוט ישראלית בשטחים הכבושים של 1967, כולל ירושלים המזרחית".

לדבריו, "החלטה זו היא פגיעה מסוכנת במצב ההיסטורי והמשפטי הקיים במסגד אל-אקצא ובהחלטות אונסק"ו". אבו אלפול הדגיש כי "הממלכה לא מכירה בסמכות שיפוט ישראלית בירושלים הכבושה. מתחם מסגד אל-אקצא של 144 דונם הוא איזור לעבודת האל רק למוסלמים, והנהלת הווקף הירדני הוא הגוף היחיד שאחראי לניהול כל ענייני המקום הקדוש, כולל הכניסה אליו והיציאה ממנו".

כזכור, שופטת בית המשפט השלום קיבלה את טענות הרב אריה ליפו נגד הרחקתו מהר הבית, ואת טענתו כי ישנו שוטר ש"נוהג להפריע לכל לתפילה שקטה ורגועה של יהודים בהר הבית וזאת בניגוד לחוק ולדין, תוך פגיעה בזכות המתפללים לחופש פולחן".

השופטת קבעה כי "הגעתו היומיומית של העורר להר הבית מלמדת על כך שמדובר בעניין עקרוני ומהותי עבורו. העורר עמד בקרן זווית כשלידו חבר או שניים, אין סביבו קהל, תפילתו היתה שקטה, בלחש ועל פניו, ברמה הנדרשת לצורך החלטה זו לא מצאתי כי סממני הפעילות הדתית שביצע העורר היו חיצוניים וגלויים".

מאגף המחקר בערבית של תנועת אם תרצו נמסר: ''אנו קוראים לשר החוץ הישראלי לזמן את השגריר הירדני לשיחת נזיפה. משרד החוץ הירדני צריך להבין שלאחר אלפי שנות גלות, העם היהודי שב לארצו ומתחיל לשוב גם להר הבית בהמוניו. אנו ממליצים לממלכת ירדן לעסוק בשרידות של מלך ירדן ולא לעסוק בנעשה במדינת ישראל. אנו מברכים על החלטת בית המשפט ובעיקר גאים באלפי היהודים שעולים מדי שנה להר''.