השר יואל רזבוזוב חונך את הביתן הישראלי בדובאי
השר יואל רזבוזוב חונך את הביתן הישראלי בדובאיצילום: דוברות

בטקס רשמי שנערך הערב (חמישי) התקיים טקס החנוכה של הביתן הישראלי בתערוכת האקספו בדובאי בנוכחות של כ-300 מוזמנים מישראל ומהאמיוריות.

הטקס התקיים במעמד שר התיירות יואל רזבוזוב, מנכ"ל משרדו אמיר הלוי, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ נעם כץ, נציב האקספו של ישראל אלעזר כהן והקונסול הכללי של ישראל לדובאי והרב אלי עבאדי. הרב לוי דוכמן דוכמן קבע את המזוזה במבנה במהלך טקס הפתיחה.

זו הפעם הראשונה בה למדינת ישראל ביתן לאומי באירוע בסדר גודל כזה במדינה ערבית. ההזמנה להשתתפות ישראל באירוע ניתנה כבר בשנת 2018, עוד טרם ההחלטה על כינון יחסים רשמיים בין מדינת ישראל ואיחוד האמירויות. הביתן הישראלי הוקם בהובלת משרד החוץ. בראש וועדת ההיגוי בה חברים 17 משרדי ממשלה שונים, קק"ל וחברת חשמל עומדים משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה.

בביתן הישראלי צפויים להתקיים מדי יום מגוון אירועים כלכליים, כנסים ומפגשים עסקיים בתחומים של תחבורה חכמה, חקלאות, מים, פינטק, רפואה, מדע וחלל, בינה מלאכותית, בריאות, הגנת סייבר, אנרגיה מתחדשת, תיירות, קיימות, כלכלה חברתית ועוד. בנוסף, צפויות לבקר בביתן עשרות משלחות עסקיות מהארץ ומהעולם ולקיים מפגשים עסקיים.

לפי הערכות המארגנים, כ-15 מיליון מבקרים צפויים להיחשף לתכני הביתן הישראלי במהלך ששת החודשים בהם תתקיים התערוכה.

שר התיירות, יואל רזבוזוב, אמר כי "שלום בהחלט מאפשר לנו ליצור מציאות חדשה במזרח התיכון - מציאות שתביא שגשוג, ביטחון ויציבות עבור כולם. אנחנו מאמינים שכדי שנוכל להשיג את המחר הטוב יותר – חייבים לנקוט בפעולות חיוביות ופרקטיות כבר היום. תערוכת האקספו היא הזדמנות נפלאה לעסוק באתגרים משותפים יחד ויחד ליצור הזדמנויות חדשות. אני שמח להזמין את כולכם לבוא לבקר במדינה שלנו".

נציב ישראל לאקספו דובאי אלעזר כהן הוסיף, "היום אנו קובעים את המזוזה בכניסה לביתן הישראלי והופכים אותו לביתנו. חלמתי על היום הזה שנים רבות וברגע היסטורי זה אני רוצה להודות לממשלת ישראל ולממשלת איחוד האמירויות על כך שהגשימו את החלום הזה. הביתן הישראלי פתוח לכולם. דברים רבים מפרידים בינינו, אך האתגרים המשותפים מולם אנו מתמודדים והתקווה למחר טוב יותר הם אלה המאחדים אותנו. יחד אנו יכולים להפוך את העתיד שלנו, את המחר שלנו ושל ילדינו, לטוב יותר וכך נעשה!"