ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הבוקר (שני) דברים בועידת הגולן לכלכלה ופיתוח אזורי ודיבר על החיבור בין העם היהודי ורמת הגולן לאורך ההיסטוריה.

"על אף העבר המשמעותי של רמת הגולן אנחנו צריכים לדאוג שהעתיד יהיה גדול פי כמה", דברי בנט.

"פיתוח ההתיישבות בגולן הוא אינרס לאומי. לא די ב'העם עם הגולן' אלא גם הממשלה צריכה להיות עם רמת הגולן. יש כזו ממשלה היום. גדעון סער הוא ידיד אמת של רמת הגולן ומראשי התומכים בחיזוק ההתיישבות", הוסיף.

נפתלי בנט: נכפיל את ההתיישבות בגולןמתוך ועידת הגולן של מקור ראשון

בנט הצהיר כי "רמת הגולן היא יעד אסטרטגי והכפלת ההתיישבות בגולן היא המטרה שלנו. בעוד שישה שבועות נקיים באזור ישיבה ממשלה שבה נאשר תכנית לאומית לרמת הגולן ומטרתנו היא להגיע מ-26 אלף תושבים ל-50 אלף ואז ל-100 אלף, להקים שני יישובים חדשים ברמת הגולן, ליצור מקומות תעסוקה ולהשקיע משמעותית בתשתיות. הממשלה מעמידה את המשאבים למימוש התפיסה הזו".

ראש הממשלה התייחס גם למצב הביטחוני בצפון. "אי אפשר לדבר על הגולן שלנו מבלי לגעת בנעשה מעבר לגבול - בחלקו האחר של הגולן, ובסוריה בכלל. כבר עשור ויותר שסוריה אינה יודעת יציבות מהי. אנחנו עוקבים מקרוב, מקרוב מאוד, אחר הנעשה בסוריה ואחר זיקתה לאיראן. איראן, ששולחת שלוחות ומקימה צבאות לעטוף את מדינת ישראל, חותרת להקים עוד צבא על גבול רמת הגולן. נמשיך לפעול היכן שנדרש, ומתי שנדרש, באופן יזום ויומיומי, כדי לקפל את הנוכחות האיראנית בסוריה. אין להם מה לחפש שם. ההרפתקה שלהם על גבולנו הצפוני צריכה להסתיים. בכך נבטיח לא רק את שלומם של תושבי רמת הגולן, אלא של אזרחי ישראל כולם".

"אני רוצה להבהיר פה דבר אחד - עמדתנו בעניין רמת הגולן לא קשורה במצב בסוריה. זה נכן שהזוועות שמשתוללות שם זה עשור שכנעו רבים בעולם שאולי עדיף שחבל הארץ היפה והאסטרטגי הזה נמצא בידי מדינת ישראל, שעדיף שהוא יהיה ירוק ומשגשג מאשר עוד זירה של הרג והפצצות. אבל גם במצב שבו, כפי שיכול לקרות, העולם משנה כיוון בנוגע לסוריה, או ביחסו לאסד, אין לזה שום קשר לרמת הגולן. רמת הגולן ישראלית, נקודה", סיכם בנט.

לפני כן נאם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "על אף נטייתה של החברה בישראל לתת את דעתה על הגולן בעיקר בעתות חירום הרי שעלינו להפנות את המבט שלנו אל הגולן על אחת כמה וכמה בימות שגרה".

"היופי עוצר הנשימה לצד הערך האסטרטגי העצום והתפתחותו בשנים האחרונות הפכו אותו לנכס של ממש עבור מדינת ישראל כולה. אני חושב שעלינו לתת את דעתנו ומשאבנו לפוטנציאל הפיתוח העצום שטמון בגולן ולהיתרם בכל כוחותינו לממש אותו לטובה".

"להעמקת השורשים הישראליים באדמת הרמה הנפלאה יש קצב משלה. עכשיו הגיעה העת לצמוח לפתח לבנות ולהתרחב", דברי הרצוג.

ועידת הגולן לכלכלה ופיתוח איזורי של מקור ראשון מתקיימת במתחם רוח הגולן בחיספין.

עוד לפני הועידה נפגש סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער עם ראשי רשויות ויזמים בגולן, יחד עם ראש הממשלה בנט.

במפגש סיפר השר סער כי בקרוב יובאו לממשלה שתי תכניות שנכללו בהסכם הקואלצייוני של תקווה חדשה עליהן עובדים בימים אלה: תכנית לקצרין ותכנית שניה למועצה האזורית גולן וכי שתיהן מתוקצבות.

הוא ציין שלצד חיזוק הגולן יש לפעול לחיזוקו של הגליל.