המפגש
המפגשדוברות

נציגי תנועת ש"ס בכנסת התכנסו אמש בבית שמש לסעודת הילולא לזכרו של מנהיג התנועה המיתולוגי הרב עובדיה יוסף שהשבוע מלאו שמונה שנים לפטירתו.

המפגש התקיים בביתו של ח"כ משה אבוטבול, ראש עירית בית שמש לשעבר. "מי שזוכר את ימי הראשית של ש"ס חש את ההרגשה של "היינו כחולמים", אבל חזונו של מרן קם והיה, תנועת ש"ס ממשיכה את מורשתו ואת מפעליו ומדן ועד באר שבע מהולל שם ה', אמר אבוטבול בפתח המפגש.

יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי סיפר בדבריו כיצד הרב עובדיה יוסף ביקש לרומם את קרנם של שליחי הציבור וראה בפעילותם עשייה ברוכה עבור כלל ישראל.

"איני יכול לשכוח איך באחד הכינוסים בימים ההם הורה לי מרן לשבת לצידו, היו שם גדולי עולם וחשבתי שהם צריכים לשבת ראשונה במלכות, אך מרן עמד על כך, באומרו כי יש חשיבות לעודד שליחי ציבור, ובכך להגביר את פועלם".

"כולם זוכרים כמה פעל ועשה זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל למען תנועת ש"ס, בלווייתו ספד לו מרן וסיפר כמה פעל ועשה למען התנועה, איך הסתובב בכל הארץ בכדי להרבות פעלים למען חיזוק תנועת ש"ס. אחרי הלוויה ניגשתי אל מרן ואמרתי לו "תורה היא ולימוד אני צריך", איך מכל השבחים על זקן המקובלים, שהיה גאון בקבלה, מרביץ תורה, אוהבן של ישראל, איך מכל אלו בחר מרן לדבר דווקא על פעילותו למען ביסוס תנועת ש"ס. השיב ואמר מרן 'וכי אינך יודע, עכשיו רבי יצחק הולך לעולם האמת, ושם אין זכות גדולה יותר מאשר זיכוי הרבים!'".

חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף סיפר על ימיה הראשונים של תנועת ש"ס. "באותם ימים לא היה לנו כסף להקים את התנועה, גייסנו הלוואות בעזרתו של הרב אריה וינברג זצ"ל, אני ורבי אריה דרעי ידענו כי אם לא נצליח הדירות שלנו משעובדות, זה לא היה קל כלל ועיקר, אבל ידענו את החשיבות של העניין, וכך באותם ימים מרן הניח את כל היסודות, שיעורי תורה של אל המעיין, תלמודי תורה, הישיבות. ככלל כל דבר הלך בקושי, להקים את רשת החינוך נתקלנו באבני נגף רבים, התנגדות על כל צעד ושעל, אבל מרן עודד ודרבן.

"אני לא יכול לשכוח", סיפר, "כשהתחלנו עם תנועת ש"ס היה חשש גדול שלא נעבור את אחוז החסימה, אף סקר לא נתן לנו אפילו מנדט אחד, לבד מעיתון אחד שהכנסנו לשם סקר ממומן. בלילה אחרי סגירת הקלפיות, כאשר המדגם נתן לש"ס ארבע מנדטים, היינו אחוזי התרגשות, הלכתי עם רבי אריה דרעי אל ביתו של מרן, נכנסנו אליו, הוא שאל מה קורה, אמרנו כי המדגם נותן לנו ארבע, "ישתבח שמו" אמר מרן ומיד שב אל לימודו. עמדתי לידו כל כך נרגש, ושאלתי איך מרן יכול להמשיך ללמוד אחרי הצלחה שכזו, אבל הוא בשלו, 'מה אני יכול לעשות עכשיו בשביל זה' השיב, ומיד שקע בלימודיו".

"היו ימים שמרן היה נוסע מעיר לעיר, עורך כנסים ומקהיל קהילות, היה שב לביתו אחרי יום של פעילות בשעה אחד בלילה, אך לא היה הולך לנוח, אלא מיד הולך אל ספריו, היה יושב וכותב תשובות בהלכה, מתעמק בכתיבת ספרו "טהרת הבית" עליו עמל במשך כארבע שנים, זכיתי ללמוד עמו באותם ימים וזה היה פלאי פלאות, איך אחרי ימי עמל בתקופת הבחירות, לא נתן לעצמו הנחות, אלא היה יושב ולומד בשקיעות מרובה".

"פעם שאלתי אותו, אבא נוסע מעיר לעיר מדבר אל העם, הוא ירד אל העם בדרשותיו, סיפר סיפורים, אמר דברי תורה משובבי לב. שאלתי אותו "אבא אתה נהנה מזה, לא עדיף לכתוב עוד תשובה בהלכה?", השיב לי מרן 'אתה חושב שאני אוהב את זה, אבל זה לא עניין של מה אני אוהב אלא מה רצון ה', הקב"ה רוצה מאתנו שנשיב את בניו לחיי תורה ומצוות, וזו השליחות שלנו בעולם'".

"לכן אשריכם נציגי תנועת ש"ס בראשותו של הרב אריה דרעי, אשר ממשיכים את דרכו של מרן, שליחי ציבור נאמנים שמקימים את עולם התורה, עוזרים לעוד ישיבה, לבנות עוד תלמוד תורה, עוד מקווה ועוד בית כנסת, זו הייתה הדרך של מרן ואשרי כל מי שמסייע לתנועה הקדושה הזו", חתם את דבריו.