מיכאל בן ארי בכנסת: רוצים לסתום לי את הפה

לבקשת ח"כ איתמר בן גביר, הוועדה לביטחון פנים דנה הבוקר (שלישי) בזימונו של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי לחקירות משטרה בעקבות ציוצים בטוויטר.

הדיון מתקיים בהשתתפות נציגי הפרקליטות, המשטרה, ארגון 'בצלמו' ו'חוננו'.

כזכור, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר נורית ליטמן הודיעה לבן ארי כי החקירה בעניינו הסתיימה, אולם למרות זאת המשטרה ממשיכה לזמנו לחקירות בגלל ציוציו בטוויטר, ומסרבת להגיש נגדו כתב אישום.

ח"כ בן גביר אמר: "הגיע הזמן שהמשטרה תתן דין וחשבון ותבין שהיא אינה מעל החוק. אי אפשר לגרום עינוי דין לאדם שכל חטאו מסתכם בציוצים בטוויטר ולהתעלל בו".

ח''כ מאי גולן מהליכוד אמרה בדיון: "מדובר בעינוי דין מתמשך של המשטרה כלפי בן ארי. עינוי ספציפי, הכי לא ערכי ולא מוסרי. בן ארי מקדיש את חייו למדינת ישראל. אם על כל ציוץ פוגעני הייתי צריכה להתלונן כל יום הייתי מגישה תלונה במשטרה. או שתגישו נגד בן ארי כתב אישום או שתעזבו אותו בשקט''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסיעת הציונות הדתית אמר כי ''הסוגיה היא לא בן ארי אלא התופעות האלה שקורות לאזרח הקטן. עינוי הדין היא בעיה קשה במדינת ישראל. הניסיון להשאיר חקירה תלויה ועומדת הוא רע מאוד".

בן ארי ביקש מנציגי הפרקליטות והמשטרה להגיש נגדו כתב אישום כדי שיוכל להילחם על חפותו: "יש כאן התנהלות של איפה ואיפה, ורדיפה אחרי יהודים. מה שהם רוצים זה לסתום לי את הפה. אני מחכה שיהיה נגדי כתב אישום כדי שכולם יראו שיש כאן גזענות. הם רוצים להטיל עליי אימה. אנחנו בצפון קוריאה?

"תגישו נגדי כתב אישום כדי שאוכל לנקות את שמי ואם לא יגישו אני אלך איתם לתביעה אזרחית. אני עבריין? רוצים לסתום לי את הפה ואותי לא יפחידו", הוסיף חבר הכנסת לשעבר.

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) מתח ביקורת על הפרקליטות ואמר: "מדובר בגוף שמצפצף על נבחרי ציבור ומנותק מהעם. גוף שלא מוכן שיבקרו אותו ויותר משהוא גוף משפטי הוא גוף פוליטי שלא עושה את מלאכתו''.

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו שהשתתף בדיון מסר: ''די לאכיפה הבררנית. לא ייתכן שירדפו אחרי אנשי ימין אחרי כל ציוץ ויעלימו עיין מתמיכה בטרור וקריאה לרצח יהודים מפורשת. אנחנו דורשים מהפרקליטות להפסיק עם הצביעות הזאת ולהתמקד במסיתים האמיתים לטרור שאפילו לא מוזמנים לחקירה''.