נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: Flash90

בימים אלה אני מסיים חמש שנים וחצי כראש שירות הביטחון הכללי, וחותם פרק של 38 שנים בארגון המיוחד הזה ו-43 שנים בשירות מדינת ישראל.

נפלה בחלקי זכות גדולה למלא את התפקידים הללו, להיות בצמתים מרכזיים, להתייצב לאורך שנים כה רבות בחזית ההגנה על ביטחון ישראל. זוהי זכות, שבצידה גם תחושת חובה עמוקה.

הדרך לשמירה על ביטחון ישראל ועל עוצמתה היא מרוץ שליחים אינסופי. לכל אחד שמור בו מקטע, ועל כל אחד חלה החובה לעשות את חלקו על הצד הטוב ביותר.

טקס העברת המקל הוא אירוע משמעותי - לא רק לי אישית, אלא לארגון כולו. ההבנה שכל אחד מאיתנו הוא חוליה בשרשרת ארוכה אחת, עומדת בבסיס הערכים שלנו. אני מברך את רונן, מאחל לו הצלחה רבה ומחזק את ידיו אל מול האתגרים שעוד נכונו לנו.

במהלך שנות כהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2261 פיגועים משמעותיים (ירי, מטען, התאבדות וחטיפה).

אני גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל - ארגון היודע לחבר יחד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, חשיבה יצירתית ונועזת, הון אנושי מהטובים במדינה וערכים שהם מצפן לדרך.

תודה לכל עובדי ומנהלי השירות, על שותפות הדרך, על הרעות, העשייה, המסירות, התעוזה והמצוינות - על מי שאתם. היה לי הכבוד להימנות יחד איתכם על שומרי הארץ הזאת.

אני מסיים היום שירות של יותר מארבעים שנה עבור מדינת ישראל - כחייל, כלוחם, כאיש שירות - אולם נשאר מחובר באותן עבותות לארץ הזו. ארץ שאת שדותיה עיבדתי, שעל גבולותיה הגנתי, שבה הקמתי ביתי, שבאדמתה טמונים הטובים שבחבריי.

אמשיך להעניק למדינת ישראל כלל שאוכל וככל שאדרש. ההגנה עליה והתרומה לחוסנה הביטחוני, הלאומי והמוסרי, הם משימה שלא נגמרת. אין לנו שום אופציה אחרת מאשר להמשיך ולשמור על הבית בכל מאודנו, להמשיך לנצח בכל יום מחדש במאבקים שעוד נכונו לנו. אין לי ארץ אחרת, אין לנו ארץ אחרת.