יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה נגד ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) בגין תקיפתו היום (שלישי) בבית החולים קפלן ברחובות.

התלונה הוגשה בתחנת משטרת ירושלים במגרש הרוסים. בן גביר מייחס לעודה תקיפה והתנהגות פסולה במקום ציבורי.

כזכור, יו"ר הרשימה המשותפת ניסה למנוע מבן גביר את הגישה למחלקה שבה מאושפז אסיר חמאס מוקדד אל קוואסמי, ודחף אותו באלימות. בן גביר לא נותר חייב ודחף גם הוא את איימן עודה.

ח"כ בן גביר מסר: "כולנו ראינו את התמונות המדהימות של איימן עודה תוקף אותי. אמנם לא נשארתי חייב, אבל זה מצביע בדיוק על ההתנהלות ועל הלך הרוח בקרב חברי הכנסת מהמשותפת ומרע"מ, הם מרגישים שהם בעלי הבית. עודה עשה מעשה פלילי וחמור, ועל משטרת ישראל והיועמ"ש להעמיד אותו לדין פלילי".

המהומה החלה לאחר שח"כ עודה עמד בפתח המחלקה על מנת לוודא שח"כ בן גביר לא יכנס לחדרו של המחבל. עודה כינה את בן גביר "מחבל קטן" וכן "חולה נפש". ח"כ בן גביר השיב לו כי הוא "אורח כאן", ופנה למנהל בית החולים ותמה: "הוא יגיד לכם לא להכניס אותי? הוא יתן הוראות לבית החולים?".

לאחר מכן, כאמור, ניגש ח"כ עודה לכיוונו של בן גביר ודחף אותו בעוצמה. ח"כ בן גביר ניסה לדחוף אותו בחזרה אך מאבטחי בית החולים עמדו בין הצדדים. בן גביר ביקר בחדרו של המחבל ולאחר מכן נסע למשטרה להגיש תלונה נגד ח"כ עודה.

יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי גינה את תקיפת ח"כ בן גביר. "אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח"כ איימן עודה בבית החולים קפלן כלפי ח״כ בן גביר. הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים. הזהרתי לכל אורך הדרך שאם האופוזיציה לא תאפשר את הקמת ועדת האתיקה אנחנו נדרדר מאלימות מילולית לאלימות פיזית כפי שראינו היום".

"אני קורא לחברי האופוזיציה להתעשת ולאפשר את הקמת ועדת האתיקה כדי שכנסת ישראל תוכל לתפקד באופן ראוי וממלכתי וניתן יהיה לנקוט בסנקציות כנגד מי שמתנהג באופן שלא יאה לחבר בכנסת ישראל", דברי לוי.

יו״ר הרשימה המשותפת עודה מסר בתגובה: "הטרוריסט המורשע בן גביר רצה לפגוע במקדאד אל קואסמי, ששובת רעב כבר 91 יום כמחאה על מעצרו ללא משפט. חסמתי אותו. הכהניזם לא יעבור".