נפתלי בנט וסטלה וינשטיין
נפתלי בנט וסטלה וינשטייןצילום: דוברות ימינה

מנכ''לית מפלגת ימינה סטלה וינשטיין מאיימת על חברי הכנסת בסיעה: מי שיתראיין על החוק נגד נתניהו - ייענש.

בהודעה ששיגרה המנכ"לית לח"כים אחרים במפלגה, היא כתבה: "אני מבקשת שלא תפעלו כמו הח"כים האלה ולא תתבטאו בנושא חוק סער. אני מבטיחה באופן אישי שכל מי שיתבטא - ייכנס לעוצר ראיונות".

בחדשות 12 דווח כי בנט ככל הנראה לא ממש אהב את ההתבטאויות בסוגיה - ולאחר שהתנגד בעבר לחוק - בין היתר יום לפני הבחירות, כעת הוא מבקש להשאיר לעצמו כעת את מרחב התמרון בנוגע לעמדתו.

שרת הפנים איילת שקד סיפרה היום בוועידת השלטון המקומי מדוע היא מתנגדת לחוק של גדעון סער המבקש לאסור את נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. "קודם כל גם את החוק על ראשי ערים סער העביר. דעתי ידועה. אני מתנגדת להצעת החוק הזו. אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה על התקציב ואז נכריע", אמרה שקד.

לשאלה אם התקציב יעבור השיבה השרה שקד: "כן, המדינה צריכה תקציב".

גדעון סער על החוק לפסילת נתניהו: הצעת חוק הכרחיתערוץ כנסת

לצד התנגדות שקד דווקא הרשימה המשותפת תעניק רשת ביטחון שתאפשר לקואליציה להעביר את החוק. ''לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש", אמר יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה וקרא לשר המשפטים גדעון סער: ''אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא''.

שרת הפנים שקד מתנגדת לחוק וכך גם ח"כ ניר אורבך מסיעת ימינה, אולם הקואליציה עשויה להשתמש באצבעותיה של הרשימה המשותפת כדי להשיג את הרוב לאישור החוק בכנסת.

ערב הבחירות האחרונות התראיין ראש הממשלה נפתלי בנט לעיתון מקור ראשון ושם הביע התנגדות לאותו חוק בדיוק. "אני אומר ''באופן חד משמעי - אנחנו נתנגד לחוק שראש ממשלה לא יוכל לכהן תחת כתב אישום", אמר בנט לעטרה גרמן. "אני מתנגד עקרונית למצב שבו אדם בודד יכול להפיל ראש ממשלה".

על פי ההצעה של סער, חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה שלוש שנות מאסר ומעלה, ויש עימה קלון - לא יוכל לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, לא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה וגם לא יושבע כראש הממשלה החלופי.

גדעון סער על החוק לפסילת נתניהו: הצעת חוק הכרחיתערוץ כנסת

השר סער אמר: ״חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי אם החוק יעבור בסופו של דבר, הוא יבוטל כאשר המחנה הלאומי יחזור לשלטון. ''‏תזכיר החוק שפרסם גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל''.

לטענת סמוטריץ', ''תזכיר החוק מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום.

''‏סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם. שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בעזרת ה' לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה", הוסיף ח''כ סמוטריץ'.

תגובת הליכוד: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".