יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום (רביעי) באולפן ערוץ 7 כי אחד העקרונות שמנחים אותו בפוליטיקה הוא לא לפרק את המחנה הלאומי.

"היו לי שני לאווים שנשארו", הוא אמר בהתייחסו לימים שלקראת הקמת הממשלה הנוכחית. "האחד זה לא לממשלה שהיא בת ערובה לתומכי טרור, אבל גם לא לפירוק המחנה הלאומי".

סמוטריץ' מציין כי החלוקה בעם היא בין ימין המהווה את הרוב הגדול בעם לעומת השמאל. "אם חלילה המחנה הלאומי יתפרק החברה הישראלית עלולה להתרגל לשתי תצורות חלופיות מסוכנות", אמר. "האחת זו חבירה של החרדים לשמאל כמו בימי אוסלו, מה שיהיה מאוד מסוכן, והשניה היא התגבשות ציר חילוני ליברלי, חיבור של הליכוד ויש עתיד וכו' מה שיוביל לפגיעה ביהדות וממילא גם לציונות. לכן חשוב מאוד לראייה בטווח ארוך ובינוני לשמור על הביחד, גם אם זה יעלה מחיר ויקח זמן".

לדבריו, המחלוקת כעת היא בין מדינה יהודית ודמוקרטית לבין מדינת כל אזרחיה, הכיוון אליו מוליכים ניצן הורביץ ומירב מיכאלי שעם כל הקשר הטבעי הקיים איתם אין לו מכנה משותף אידיאולוגי. "אני חייב לשמר ולגבש ולהחזיר את המחנה שחשוב כמונו לגבי איך צריכה להיראות מדינת ישראל ואת זה להחזיר לשלטון".

האם אין חשש שהחרדים הם שיברחו מהמחנה אותו מבקש סמוטריץ' לגבש לטובת חבירה לקואליציה? סמוטריץ' סבור שלא ומציין כי התובנה שהוא מסביר כעת נראית כמחלחלת גם להנהגה החרדית.

מעבר לכך, לדבריו ראוי לשבח אותם על כך שהם משלמים מחירים כבדים הרבה יותר על עמידתם נגד הממשלה, שכן לאריה דרעי נפרסו שטיחים אדומים ובלבד שייכנס לממשלה, בעוד סמוטריץ' עצמו זוכה להטלות ווטו מצידן של חלק ממפלגות הקואליציה. "הממשלה הזו מתעללת ומתאכזרת בציבור החרדי ולמרות זאת הם מוכנים לעמוד איתן ולשלם מחירים כבדים במפעלים ובעמותות שלהם, בלחם ובחמאה שלהם, כדי שלא לפרק את השותפות האסטרטגית הזו".

סמוטריץ' מספר כי בחר למפלגתו את השם 'הציונות הדתית' לאחר שהתבררה מגמת פניו של נפתלי בנט, על מנת שכאשר הוא יבצע את המהלך ויערוק למחנה השמאל יהיה ברור שהציונות הדתית לא בגדה ולא עברה אתו.