שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץצילום: דובר צה"ל

גורמים במערכת המדינית מטילים על שר הביטחון בני גנץ את האחריות לוויכוח הפומבי מול הממשל בסוגיית ההכרזה על ארגוני הטרור הפלסטיניים החדשים. כך מדווח העיתון "ישראל היום".

לדברי אחד המקורות, "ההליך נוהל באופן עקום. במשרד הביטחון לא הכינו את הקרקע מול הממשל כמו שצריך. אם היו עושים זאת, העימות היה נמנע, כיוון שיש מספיק חומרים המגבים את עמדת ישראל כי מדובר בארגוני טרור שאין להם שום קשר לזכויות אדם".

בסביבת גנץ, החזירו את הכדור למשרד החוץ ואמרו כי המשרד תדרך את התקשורת הזרה על הצעד, בלי לעדכן את משרד הביטחון.

גורם מדיני אחר הגן על שר הביטחון ואמר כי טרם פרסום הצווים, שמשרד החוץ היה מהגופים היוזמים שלהם, נערכה עבודת מטה מקיפה, ונערכו עדכונים ותדרוכים בהובלת משרד החוץ ברחבי העולם, לרבות בארה"ב. לדברי אותו גורם: "אין היום במערכת המדינית אף גורם עלום שיכול ללמד את שר הביטחון גנץ על חשיבות היחסים עם ארצות הברית, עליהם שמר לאורך השנתיים האחרונות, מה שהביא להישגים חסרי תקדים בשיתוף הפעולה הביטחוני".

כזכור, בסוף השבוע גנץ הכריז על שישה ארגונים המסונפים לחזית העממית כארגוני טרור. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, אמר בשישי כי ישראל לא עדכנה את הממשל אודות הכוונה על שינוי מעמדם של אותם ארגונים. עם זאת, גורמים בישראל טענו כי גם הממשלה האמריקני וגם מדינות אירופיות שתרמו לששת הארגונים קיבלו מידע מוקדם על ההכרזה המתוכננת.