מיה ושמואל
מיה ושמואלצילום: דוברות מד"א

לפני כחודשיים בלבד, מיה שפירו סטרלין (15) מבת ים סיימה את קורס מגישי העזרה הראשונה של מד"א והפכה למתנדבת בארגון. לפני שלושה שבועות כשהייתה בחנות ברחוב בלפור בבת ים, שמעה קריאות לעזרה ברחוב - ורצה לעזור.

כשהגיעה למוקד האירוע, ראתה מיה את שמואל לוי (79) מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשלצידו עובר אורח שמקבל הדרכה טלפונית ממיטל ברגמן, חובשת במוקד החירום 101 ומבצע פעולות החייאה בסיסיות תוך שימוש במכשיר דפיברילטור של מד"א מדוכן מפעל הפיס הסמוך.

מיה הזדהתה כמתנדבת מד"א ולקחה שליטה על האירוע, החלה לבצע עיסויי חזה ונתנה שוק חשמלי ממכשיר הדפיברילטור.

מיטל ברגמן, חובשת במוקד מד"א, סיפרה: "עניתי לשיחת חירום שבה דווח על גבר מחוסר הכרה שלקה בדום לב ברחוב בבת ים. מיד התחלתי בהדרכה טלפונית של האזרחים לבצע עיסויי חזה. זיהיתי במערכות השליטה והבקרה של מד"א את מכשיר הדפיברילטור הקרוב, שהוצב על עמדת מפעל הפיס ממש במרחק של בניינים ספורים והנחתי את עוברי האורח להביא אותו. תוך כדי השיחה הבנתי שיש במקום מתנדבת נוער מד"א שנותנת הנחיות לאזרחים ומבצעת את ההחייאה."

מיה שיחזרה: "יצאתי מחנות ברחוב, שמעתי מישהי צועקת 'עושים עליו החייאה' וישר רצתי למקום. החלפתי את האזרח שביצע את פעולות החייאה ובעזרת מכשיר הדפיברילטור שהביאו מדוכן מפעל הפיס הסמוך נתתי שוקים חשמליים. המשכתי את ההחייאה ויחד עם הכוננים של מד"א וצוות הניידת טיפול נמרץ ממש נלחמנו על החיים של שמואל. כשהלב שלו חזר לפעום ממש התרגשתי, הבנתי שהצלתי חיים"

שמואל שפונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח התאושש ושב לביתו שבבת-ים. אתמול (ב') פגשה מיה לראשונה את שמואל לוי ואת בני משפחתו בביתם כשהוא בהכרה ומחייך.

מיה סיכמה: "אני שמחה מאוד שהצלחתי להציל חיים ושתפקדתי באופן מקצועי ומהיר בשטח, למרות שאני חדשה במד"א. הסיוע של האזרחים ברגעים הראשונים היה מדהים ומרגש, כולם היו קשובים לעזור. אני מקווה שעכשיו עוד אנשים יכירו את חשיבות מכשיר הדפיברילטור במרחב הציבורי וילמדו איך לבצע החייאה".

שמואל שהתרגש מאוד מהמפגש חיבק את מיה והודה לה: "בזכותך אני פה, בזכות צוות מד"א, בזכות הקדוש ברוך הוא, בזכות האזרחים שעזרו לי ובזכות הטיפול המסור שקיבלתי מהצוות בביה"ח וולפסון. אני מודה לכולכם מקרב לב, ממש אין מילים בפי. עכשיו אני בסדר." משפחתו של שמואל התרגשו מאוד לפגוש את מיה, הודו לה על שהצילה את חייו של אב המשפחה ואמרו בהתרגשות: "כל הכבוד על זה שהחזרת לנו את הבן אדם הכי חשוב לנו בחיים. את אלופה".