יועז הנדל
יועז הנדל צילום: בועז פרלשטיין, באדיבות מכון הרטמן

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) הבהיר היום (שלישי) לחברות התקשורת כי עליהן לספק למנויים הסברים במקרה של חסימת מספרי טלפון.

כזכור, הצרכנים בחברות הטלפונים הכשרות נתקלים כבר שנים בחסימת קווים מסויימים שאינם לרוח ועדת הרבנים שמפקחת על קווי הטלפון הכשרים.

"כפי שהחלטתי בעבר, נגמרו הימים שחברות התקשורת יכולות לחסום מספרים למנוייהם מבלי להסביר מדוע נחסם מספר טלפון בגלל לחץ של גורמים חיצוניים או בעלי עניין", אמר השר הנדל. "החברות יצטרכו לתת דין וחשבון לציבור על כל מספר שנחסם ולתעד זאת ובמידת הצורך גם לבטל את החסימה".

השר הנדל קבע כי על החברות לספק תשובות מפורטות לחסימות וכי אין להסתפק בסיבה כללית אחת לכל החסימות. כמו כן, אם חברת תקשורת חוסמת מספר להתקשרות לבקשת המנוי, אז בעל הרישיון יידרש לשמור תיעוד עדכני של פרטי החסימה עבור כל מספר טלפון שנחסם להתקשרות.

עוד באותו נושא:

על בסיס זה החברות יתעדו עבור כל מספר שנחסם הן את הגורם שביקש את החסימה והן את סיבת החסימה. חברות התקשורת יחוייבו גם לפרסם באתר האינטרנט שלהן מספרים שנחסמו לבקשת קבוצת המנויים, השייכים לתאגידים, עמותות והקדשים ויוודאו כי מספרים של המדינה ומוסדותיה לא ייחסמו עוד.

משרד התקשורת פרסם מסמך הבהרות בנושא זה ביום 25.10.21, והעניק ארכה ליישום ההחלטה עד ליום 16.12.2021. בין היתר הובהר כי בנוסף לחובתן של החברות לפרסם באתר האינטרנט שלהן אילו תאגידים עמותות והקדשים נחסמו על החברות לאפשר למנויים לבצע שאילתות מול המוקד הטלפוני של החברה, וכי האפשרות לקבל פרטים באתר האינטרנט של חברות התקשורת אינה מחליפה את החובה לספק מענה טלפוני למנויים. עוד הבהיר המשרד כי על החברות לפעול באמצעים העומדים לרשותן על פי חוק כדי לוודא למי שייך המספר שנחסם.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "כבר מספר שנים שחברות התקשורת חוסמות לצרכנים מספרי טלפון ללא ידיעתם, לא מפרטים על כך ונותנים תשובה אמורפית. אין שום סיבה שמספר טלפון של מנוי ייחסם באופן שרירותי. החברות יצטרכו להסביר לכל מנוי ומנוי שנחסם את הסיבה לחסימה באופן פרטני ולא שרירותי".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו