אורית סטרוק זועמת על עופר כסיף
אורית סטרוק זועמת על עופר כסיףצילום: שלו שלום, TPS

חוק החשמל או חוק המלש"ח - מה חמור יותר?

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק:

בימים האחרונים פעלנו להדליק את האור מעל חוק החשמל, להבהיר את משמעותו: הלבנה של עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים, זריקת עידוד להמשך הבניה הבלתי חוקית.

זריקת העידוד הזו תהפוך תוך פחות משבוע לבוסטר, כשתצורף אליה החלטת ממשלה על "הסדרה" של 3 מאחזים בדואים בנגב, הסדרה שכולה הפקרה, כי היא תתבצע כנראה בהתאם לדרישות רע"מ, כלומר: ללא שום אלמנט שיבטיח באמת שהאוכלוסיה הפזורה מסביב לישוב החדש שיוקם - תתכנס לתוכו ותפנה את השטחים שסביבו.

כך יקבלו שטחים אדירים בגליל ובנגב "תו ירוק" - דגל ירוק של התנועה האיסלאמית יתנוסס מעליהם. זוכרים את הדגל הזה ממסיבת העיתונאים הראשונה של מנסור עבאס? הדגל הזה מתנוסס בגאון מעל חוק החשמל וגרורותיו.

וחוק המלש"ח? זה חוק התקציב שכל תבחיניו עוקמו ועוותו ללא היכר כשעפ"י דרישתו של אותו מנסור עבאס הוכרז חיזוק האוכלוסיה הערבית כעדיפות לאומית עליונה. עבאס לא הסתפק בקבלת תקציב תוספתי, הוא התעקש שהתבחינים לפיהם מחולקים תקציבי המדינה ישתנו לטובתו, כלומר שהשינוי יהיה פנימי, מהותי, ותמידי.

הוא מבין היטב את הכלל "אדם ניכר בכיסו, ומדינה - בתקציבה", והוא מתעקש שהזהות החדשה שאותה הוא חותר לייצר למדינת ישראל: זהות של מדינת כל אזרחיה ו 2 לאומיה - תתנחל ותוטבע עמוק בתוך התקציב.

לפעמים כדי להבין כמה חמור חוק - צריך להתבונן עמוק לתוך פרטיו. זה מה שעשה חברי יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ, כשישב אמש עמוק לתוך הלילה בועדת הכספים של הכנסת. בשעה שרובנו כבר היינו במיטות, הוא צייץ את הציוץ המטריד הזה: "בשעות אלה מועברים בכנסת 4 מלש"ח לחיזוק האוכלוסיה היהודית בערים המעורבות, ו-300 מלש"ח לחיזוק החברה הערבית בערים המעורבות. 34 מלש"ח לרשויות המקומיות ביו"ש, ולמעלה ממיליארד ש"ח לרשויות הערביות".

תודה, בצלאל, על הזרקור החשוב הזה, שמבהיר באחת את סדרי העדיפויות החדשים של הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה (אוי כמה כואב לכתוב את הביטוי הזה, וכמה הוא אמיתי) אל מול הנתונים האלה, גם ההתבטאות של מפכ"ל המשטרה על "טרוריסטים מ 2 הצדדים" - מחווירה. איזה בוקס בבטן נותנים כאן לתושבי לוד היהודים. לאלעד ברזילי מעכו, למשפחתו של דסטאו ביסט הי"ד מרמלה. לאלפים שנהרו לסייע ליהודי לוד במצוקתם. לכולנו.

חוק החשמל וחוק המלש"ח - 2 חוקים תאומים שמבטאים את אובדן הדרך, את הכניעה של התנועה הציונית לתנועה האיסלאמית. 2 חוקים שיעברו כנראה במליאת הכנסת ויובילו את מדינת ישראל לתהום של שינוי זהות שאין לו כפרה.