הרב אליקים לבנוןארגון חותם

הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת ברכת יוסף באלון מורה ורב המועצה האזורית שומרון, יצא היום (רביעי) בדברים חריפים נגד הרפורמות שמקדם שר הדתות מתן כהנא.

"אנחנו עומדים במצב קשה ביותר, למעשה של הכרזת מלחמה על כל הקופה מצד ממשלת ישראל הנוכחית", אמר הרב לבנון במסגרת קמפיין ארגון 'חותם' נגד רפורמת הכשרות.

"אפשר לציין בעיקר את משרד הדתות, שר הדתות שבעצם מכריז מלחמה על כל מערכת המערכה הציבורית שקיימת בעם ישראל", אמר הרב לבנון.

לדבריו, "לא באנו למדינת ישראל כדי לחזור לארצות הגויים ולזכות לכשרות פרטית. באנו כדי ליצור מערכות כלליות שעוסקות בכל דבר. כמו שיש מערכת בראיות כללית ואיש לא יעז להפר את מערכת הבריאות הכללית, כמו שיש מערכת משפטית כללית שאיש לא יעז לערער על בתי המשפט גם אם יש מחלוקות ממה שהם פוסקים, אבל בתי המשפט הם הקובעים - כך צריכה להיות מערכת כשרות, גיור, נישואין".

"אני קורא לכל מי שבידו, החל משרים וחברי כנסת, אנשי ציבור ורבנים כולם, לעמוד כאיש אחד איתנים נגד המגמה ההולכת ומסתמנת לקעקע את אושיותיה של הרבנות הראשית ובמקום זה לקיים ולהפריט את הכל", אמר הרב לבנון.

"יש גורמים חיצוניים שתומכים בכך, אנחנו יודעים, מכירים אותם. לצערי יש גם תומכים דתיים מתוך המחנה שגם הם תומכים בכך מסיבות שלהם. לא ניתן יד לדבר, נעצור את המגמה הקלוקלת הזאת ובעזרת ה' נזכה לקדש שם שמיים ולזכות למערכת ארצית גדולה של קדושה, גדולה ויראה בברכה לנו ולכל ישראל", כך הרב אליקים לבנון.