מייקל פלין
מייקל פליןצילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, הגנרל מייקל פלין, שהספיק לכהן בתפקידו שלושה שבועות בקושי ונודע בהתבטאויותיו משולחות הרסן, הישווה בין מי שמוביל מבחינה רפואית את המאבק בקורונה בארה"ב ד"ר אנתוני פאוצ'י לרופאים נאצים שערכו ניסויים בבני אדם במחנות ההשמדה.

"פאוצ'יזם זו תופעה שמקבילה בצד הרפואי לפאשיזם ונאציזם. ד"ר פאוצ'י צריך לעמוד באותו מקום עם ד"ר מנגלה ורופאים אחרים שעשו ניסויים ברבריים על קורבנות במחנות הריכוז", אמר פלין בוידאו שהובא בחשבון טוויטר המקדם מסרים רפובליקניים וכוון לדרך הניהול של משבר הקורונה בארה"ב.

חשוב להזכיר שמי שמינה את פאוצ'י לעמדה הזו היה דונלד טראמפ עצמו.

פלין, דווקא בזכות הלשון החדה והמהירה שלו, נחשב חביב מאוד על הנשיא לשעבר טראמפ שהאמין בו מאוד. אבל החברות ביניהם עמדה למבחן כשנאלץ להתמודד עם חקירה של ה-FBI ואף הודה ששיקר בנוגע לקשריו האישיים עם השגריר הרוסי בארה"ב בחקירת פרשת הקשר הרוסי לבחירות לנשיאות בשנת 2016. טראמפ המשיך לגבות את פלין גם לאחר מכן וזכה ליחס דומה ממנו עד עצם היום הזה.

ממשל הנשיא אובמה, בניגוד לטראמפ, לא אהב את הרדיקליות וההתבטאויות שלו וגרם לפרישה כפויה שלו מהצבא האמריקני לאחר שבמשך שנים נחשב למומחה מודיעין בעל שם. הוא פתח חברת ייעוץ ביטחונית ונמנע מלהירשם תחת החוק לרישום סוכני חוץ, למרות שנתן ייעוץ לגורמים במדינות המצריכות רישום כזה, ביניהן רוסיה וטורקיה.

על רקע החקירה סביב החשד להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 הוא נחקר וזו גם היתה הסיבה שבעטיה נאלץ לגדוע את הקריירה הפוליטית שלו עוד בתחילתה.

מאז הוא נחשב למגן רדיקלי מאוד של הגישה הרפובליקנית ומבקר קשה של הדמוקרטים.