בנט ולפיד
בנט ולפידצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשיחות סגורות עם מקורביו באחרונה כי להערכתו יאיר לפיד לא יחליף אותו בתפקיד והממשלה לא תחזיק עד למועד בו אמורה להתקיים הרוטציה ביניהם, כך מדווח עמית סגל בחדשות 12.

על פי הדיווח, בשיחות המדוברות אמר בנט, "מעריך שהרוטציה לא תתקיים. הממשלה תתפרק בסבירות לא מבוטלת, בין התקציב לבין מועד החילופים ממגוון סיבות".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "כפי שאמר מן הרגע הראשון – ראש הממשלה בנט יקיים את הסכם הרוטציה במלואו. השותפות עם רה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, מתבססת על אמון הדדי ועל הגינות. לקראת העברת התקציב, שמבטיח את יציבות הממשלה, מתפרסמים כצפוי ציטוטים שונים מתקופות שונות, שנאמרו כהערכה בלבד. התקציב יעבור והשותפות תימשך".

ראש הממשלה עצמו הגיב בטוויטר וכתב, "יאיר לפיד הוא שר חוץ מצוין, שותף הגון וחבר. הפרסומים האחרונים לא משקפים את עמדתי, ובוודאי לא את מחויבותי להסכם עמו. לחצנו יד. מיום הקמת הממשלה, יאיר עושה מאמצים כבירים לשמור על יציבותה - בממלכתיות, ובאחריות. נתעלם מרעשי הרקע. התקציב יעבור, והממשלה תמשיך לקחת את ישראל קדימה".

יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד הגיב, "מצטער לאכזב את יריבינו, דיברתי הערב עם נפתלי בנט על כל הנסיונות השקופים לסכסך בינינו רגע לפני התקציב. לא יקרה. גם לרה"מ וגם לי יש מטרה אחת: להעביר תקציב ולחזק את הממשלה. לא יסיטו אותי מדרכי בהדלפות והקלטות שנועדו רק להזיק".

"אנחנו לא מתעסקים בשטויות והם לא יצליחו לקלקל את האווירה הטובה בממשלה. נמשיך לעבוד טוב יחד לטובת מדינת ישראל", דברי לפיד.

אמש פורסם כי שרת הפנים איילת שקד סקפטית גם היא באשר לאפשרות שיאיר לפיד יתמנה לראש הממשלה בפועל במסגרת הרוטציה עם ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט, ומשמיעה מילים קשות עם חברי לממשלה.

בהקלטות שפורסמו בחדשות 12 אמרה שרת הפנים: "לפיד אדם שטחי - כל שבוע עושה פיגוע ונפתלי מחלץ, ואף אחד לא יודע''.

על שר הביטחון בני גנץ אמרה שקד: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. יותר גרוע מלפיד. עוד יותר גרוע, אני לא יודעת".

שקד טענה כי שר החוץ לפיד עושה פיגועים מדיניים, כלשונה. "הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקנים, ומול... ונפתלי חילץ. חד משמעית''.

בנוגע לרוטציה של בנט ולפיד בראשות הממשלה, שרת הפנים לא אופטימית במיוחד: "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר. נראה''.

לשכת לפיד מסרה בתגובה להקלטות שקד: "דיברו, יישרו הדורים, לפיד אמר, 'אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".

מטעמה של שקד נמסר: ''הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס בעידנא דריתחא לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו''.