בני טייטלבוים
בני טייטלבויםצילום: באדיבות המצולם

הקיטורים על גלי צהל ועל הטייתה שמאלה זכורים לי כמעט מימי ילדותי, בוודאי משנות נעורי. הכל כבר נאמר.

מגישים עם אג'נדות מוטות שמאל באופן חד משמעי. והכל מתחנה השייכת לצבא ממומנת מתקציב משרד הביטחון. מהכיס של כולנו. מאז 1977 הימין בשלטון עם כמה הפסקות. מה עשה בתחום התוכן והרוח? כמעט כלום. כי לעשות זה שמאל.

לעבוד, לשים את האנשים הנכונים בעמדות מפתח, שישבו על השיבר וישגיחו על איכות המים שכולנו שותים.

הימין? תמיד ידע לקטר. התמכר לקיטורים. קיטר וקיטר ולא עשה דבר. כמעט אף פעם לא ניסה לשנות. למה? שאלה מצויינת. אולי כי פחד לגעת. אולי כי חשש מה יכתבו עליו בעתון הארץ, אולי כי לא האמין בעצמו.

תחנת גלי צהל כידוע היא בית הספר לתקשורת בישראל. היית בגולני? סיכוייך לעבוד כעיתונאי מרכזי קלושים. שרתת ביחידה הקרבית גלי צהל? הסתערת במיקרופון שלוף מול מאמן כדורגל, מפגין או פוליטיקאי? התקבלת. זה קורה בצורה כל כך אגבית עד שאיש מהמעורבים במעבר האוטומטי הזה בכלל לא מבין מה הבעיה.

מידי פעם מישהו בימין גיהק על אפשרות סגירת התחנה בשל נטייתה הפוליטית המובהקת. מייד גויסו כל קני הארטילריה וכשזה לא עזר הוכנס למערכה הסופרטנקר שתמיד עובד ומכבה כל שריפה: "הפגיעה בדמוקרטיה". והימין? קיפל את הזנב וחזר שמוט אוזניים לבייס ואמר, אוף, למה הם תמיד נגדנו, זה ממש לא בסדר. אמרנו, יודעים לעבוד אלה.

לפני כמה שנים מינה שר הביטחון דאז ליברמן את שמעון אלקבץ למפקד גלי צהל. הוא ניסה לשנות. בנימוס, על קצות האצבעות, בלי מהומות. (נזכיר שאת ברדוגו מינה למגיש המפקד הקודם ירון דקל). אלקבץ הזיז כמה חיילים, פה ושם דילג עם פרש, נגע במלכה, לפעמים עשה הצרחה עם המלך, וקצת שינה את לוח השחמט.

המוזיקה החלה להשתנות. וככל שאלקבץ קידם אנשים שאינם ממדינת תל אביב גברו הקולות לסגירת התחנה. ממש בגרף מקביל. פלא מדעי. שהרי אם גל"צ כבר אינה "שלנו" מה הטעם בתחנה צבאית. ובכלל מה פתאום שחיילים יעסקו בפוליטיקה, תהה השמאל אחרי שבעים שנות פוליטיקה מעל לראש.

ואז הוקמה הממשלה וגנץ הבין שהוא ממשיך בתפקיד שר הביטחון. לא הספקנו להגיד גלגלגלגלץ וגנץ כבר שיגר מסר לאלקבץ שכהונתו הסתיימה. בד בבד הוא פנה לגלית אלשטיין שתנהל בפועל את התחנה. (לא מכיר, מניח שהיא ראויה לתפקיד. בהצלחה וכו'). אלשטיין דבר ראשון הדיחה את אמיר איבגי מעמדת הניהול. סדר צריך להיות.

וכך מול עיננו המשתאות נס תחיית המתים. בשקט בשקט גלי צה"ל הישנה והטובה קמה לתחיה, חיה ובועטת, והימין? מביט בעיניים כלות. האמת שהוא לא באמת מביט. לא בעיניים כלות ולא בכלל. 40 שנה הוא לא עשה שינוי של ממש כנראה שזה כבר לא יקרה אתם עכשיו באופוזיציה, שבו, תנוחו.

תלמדו מהשמאל איך עובדים.