מירי רגב
מירי רגבצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (שני) שתי הצעות אי אמון, אולם לא הושג בהן הרוב הנדרש להפלת הממשלה - 61 חברים.

חברי הקואליציה ורוב חברי האופוזיציה נעדרו מהמליאה במהלך ההצבעה על הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה באופן הצהרתי, שכן לא נהוג להעלות הצעות כאלה כשראש הממשלה שוהה בחו"ל.

ההצעה תחת הכותרת, "תקציב המדינה האכזרי והאנטי-חברתי" של סיעת הליכוד זכתה לתמיכת 8 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הצעה נוספת של ש"ס ויהדות התורה תחת הכותרת "תקציב אכזרי שמשפר את הכנסתם של העשירים ופוגע בחלשים ובפריפריה" זכתה לתמיכת 9 חברי כנסת ללא מתנגדים.

ח"כ מירי רגב הציגה את הצעת הליכוד ואמרה, "אזרחי ישראל תפתחו את הארנק, בנט ולפיד באים לקחת מכם כל שקל שרק אפשר, אבל הארנק הזה הוא כבר לא הארנק שאתם מכירים, היום הוא ארנק דיגיטלי. ממשלת הברנז'ה והאליטות העבירה את התקציב בביט ואנחנו נשלם בריבית דריבית. תקציב שעובר מהר שלא דנים בו כמו שצריך שלאופוזיציה בכלל אין נציגים קבועים בוועדות, תקציב דיגיטלי מנוכר קר ומנותק, תקציב ללא רגישות חברתית ללא חמלה שלא רואים בו את האנשים. והכל עובר בשקט אף אחד לא פוצה פה".

"מה היה קורה אילו אנחנו בממשלת הימין היינו מעבירים תקציב שכזה? הכל עובר בשקט מתחת לשולחן באופן ישיר ביט בין ליברמן לעבאס, ביט בין שקד לעבאס, ביט בין בנט לעבאס, ומעבאס ישירות לחמאס", הוסיפה רגב.

ח"כ יעקב ליצמן תקף, "אני לא מבין בחתולים, אבל זו פעם ראשונה שכלבים נותנים משהו לחתולים. מי שנושך הוא כלב".

ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית שנכחה בדיון ולא השתתפה בהצבעות הסבירה שהיא תומכת באי אמון, אבל נמנעה מלהצביע עקב מנהגי בכנסת. "לא הצבעתי בעד אי האמון, על אף שאני מאמינה בה ובעד הפלת הממשלה. אי ההצבעה נבעה בשל העובדה שבניגוד לנדרש, ראש הממשלה לא נכח במליאה ונמצא בחו"ל. אני לא מוכנה לקבל את דריסת התקנון שוב ושוב ושוב".