חלאקה בקבר יוסףדוברות

למעלה מאלף בני אדם נכנסו הלילה (רביעי) לתפילה בקבר יוסף בעיר שכם, כאשר בין השאר נכנסה למתחם משפחתו של סג"מ אבינועם כהן ז"ל שנהרג בתאונת אימונים לפני כארבע שנים. המשפחה הגיעה לעשות את טקס החלאקה המסורתי לאחד הנכדים.

כמו כן נכנסו סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון, הרב יצחק רצאבי מגדולי הפוסקים בעדה התימנית בישראל, תא"ל אבי בלוט מפקד אוגדת איו״ש, תא"ל יקי דולף עוזר שר הביטחון, ומח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון קרא לממשלה שלא לשכוח כי בסופו של יום המטרה היא לאפשר תפילה ליהודים באחד המקומות הקדושים לעם היהודי גם ביום. "קבר יוסף הוא אחד המקומות הקדושים והיקרים לעם היהודי", אמר. "על ממשלת ישראל לזכור כי המטרה איננה להמשיך לקיים כניסות מצומצמות באישון לילה אלא לאפשר ליהודים כפי שאנחנו מאפשרים לעמים אחרים אפילו במקומות קודשינו כמו הר הבית, לקיים פולחן לאור יום ללא חשש".

לדבריו, "כל ממשלה שרואה את עצמה ככזו הדואגת לחופש פולחן לכל הדתות, ובוודאי לעם היהודי שחזר לאחר 2,000 שנים לארצו ולמקומות הקדושים, צריכה לדאוג כי ייעשו מהלכים שיאפשרו זאת".

ראש מועצת שומרון הודה למח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ולחיילי צה"ל שליוו את הכניסה וכן לנתנאל שניר ולמתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון אשר פועלים בכדי לארגן את הכניסה למקום הקדוש.