מירי רגב
מירי רגבצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

העיתונאי עקיבא נוביק פרסם מאמר בעיתון "הארץ" שבו הסביר כי התנהלות הליכוד מאז הקמת הממשלה מרחיקה הצידה את תומכי נתניהו בציונות הדתית.

בהפגנת הימין האחרונה שנערכה בכיכר הבימה כמעט ולא היו כיפות. הסיבה לכך לדברי נוביק "טמונה בווליום הבוטה, הרושף, עתיר הפירוטכניקה המילולית, של המחאה. אולי גם להגזמה יש גבול וכשהיא מוגזמת מדי היא משכנעת פחות.

"המקרה המובהק ביותר הוא סיפור היחסים בין רע"ם לחמאס, שחשפה אילה חסון ב"חדשות 13". לא צריך להיות ברוך מרזל כדי להבין שמשהו בפרשה הזאת בעייתי מאוד ולצפות לתשובות מהממשלה. אלא שאז מתפרסמות כרזות, שטוענות כי "מיליארדים מתקציב המדינה יעברו לחמאס". לא פחות. וסמל הקמפיין הוא יד מגואלת בדם, בסגנון הלינץ' ברמאללה, ובהפגנה טוען ח"כ מהליכוד ש"מנסור עבאס לוקח כסף והורג את החיילים שלנו". כך מאבדים את האמינות''.

נוביק גם מצטט את ח"כ מאי גולן בנאומה בהפגנה: "בנט מגשים את כל הפנטזיות הסוטות, הרטובות והדוחות של השמאל החולני".

לדבריו ''יש לא מעט אנשי ימין שהצביעו ימינה ומרגישים מרומים. זוהי הקבוצה הצודקת ביותר במפה הפוליטית. באלף אחוז. אבל על גבה רוכבים יחצ"נים וגוזמאים, שהטיחו בנפתלי בנט ובגדעון סער קללות גם לפני הבחירות.

''...הקמפיין הנמוך נגד סער לא נושא בדל פרי. השפה הדוחה של שדרנים כמו אבי רצון לא מדברת לרבים בימין, וכשמירי רגב קוראת ליו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק שונא ישראל, היא מסיתה את הציבור נגדה יותר מאשר נגדו'', כך נוביק.

ח"כ עמיחי שקלי (ימינה) קרא להטות אוזן לביקורת שמשמיע נוביק: "יש יותר מאמת בדבריו של נוביק, האמירה 'שונא ישראל' לרם בן ברק חילצה אותו מבור פוליטי עמוק והעניקה מתנה למחנה היריב.

''האזהרות משואה ממשמשת ובאה תלושות מקרקע המציאות והשימוש בשפת ביבים מצד חלק קטן במחנה הלאומי מכתימות את כולו. לפעמים שווה להאזין לביקורת, אנחנו לא תמיד צודקים'', הוסיף שיקלי.