ראומה הררי
ראומה הרריצילום: ללא קרדיט

1. עם כל הטכנולוגיות המתחדשות הרשתות החברתיות והמסכים, חודש הארגון שחלף  הוכיח מעל לכל ספק, שהנוער מחפש אינטראקציות חברתיות. שאין תחליף לערכים המועברים בפעולה, לגרון צרוד, לצבעי גואש ולכתובת אש. החוויה החברתית מנצחת בגדול.

2. הנוער שלנו רוצה לכוון גבוה, לשמוע על מסרים גבוהים כמו 'קמעה קמעה' אחדות, מסירות ותקווה. כמה מיהרו להספיד אותו, שהוא רדוד ושטחי, שהוא מפונק ומחפש פתרונות מהירים. אבל בחודש האחרון המדריכים והמדריכות השקיעו ודיברו על מסרים גבוהים, על חשיבות   התהליך ולא רק  על תוצאה.  הם בעצמם  לימדו את החניכים  שיעור ב'קמעה קמעה' ונטעו אמונה  שיהיה פה טוב, אם רק נאמין ונשקיע.

3. למדנו שוב עד כמה ההורים הם משאב טבע בלתי נגמר. בשונה ממחצבים מתקלים, הורי השבטים השונים לא הפסיקו להעניק ולתת. הם היו שם: בהקפצות ובקניות, בעידוד ובתמיכה. הם התייצבו בסניף, כיבסו 'בגדי לכלוך' הביאו תקרובת טעימה, היו שם בשימת גבול ובמילה טובה. והתייצבו במגרש במוצאי שבת מלאים באהבה. אהבה לילדים שלהם למדריכים שלהם (שהם ילדים קצת יותר גדולים) אהבה למפעל הזה שמוציא מהילדים מסירות ערכים ונתינה. ועל החודש הזה מגיעה להורים הערכה גדולה.

4. מערכות החינוך מדהימות, מחנכים ומחנכות, רבנים ומורים, הגיעו לסניפים. נכנסו לחדרים הצבועים בגואש עם חיבוק וחיוך גדול, הצטלמו והראו לכל החניכים והחניכות: 'אנחנו אתכם'. כן, גם עם החניך שביום יום מתקשה בלמידה והחניכה שלא מגיעה בקביעות לכיתה. גם להם, כמו לכל האחרים, הם העניקו כבוד והערכה והראו שחינוך לא מסתכם בכתלי הכיתה. שהם מעריכים אותם ואת העשייה שלהם. יש רגעים שבהם צריך להצדיע למורי מערכת החינוך, וחודש ארגון הוא אחד מהם.

5. חודש הארגון הסתיים (חלק מתנועות הנוער יציינו אותו בשבוע הקרוב) והוא מהווה אי קטן של טוב בים הסוער מסביב: מעבר לזרמים הפוליטיים, מעבר למתחים הקיימים בחברה הישראלית. למרות המתחים והקשיים, למרות חילוקי הדעות, יש נושא שסביבו מתכנסים וממנו ממשיכים לפעול.

חודש הארגון הזכיר לנו למרות שמסביב יהום הסער, אבל השחר עולה קמעה קמעה. הנוער שלנו למד ולימד אותנו ששום דבר לא מסתיים בתנועה אחת מהירה, החודש הזה הוא הזכיר לנו שאנחנו בתהליך, והאור שאנו חווים ילך ויגבר.  חודש ארגון הסתיים, וזה הזמן להתחיל לעבוד..