מנכ"ל מועצת יש"ע שוחח עימנו בוועידת הנדל"ן של ערוץ 7 בברוקלין על הקשר המיוחד בין ההתיישבות ביו"ש לבין הקהילה החלבית בברוקלים.

"אירחנו משלחת שהגיעה לישראל מברוקלין. לקחנו אותם ליום סיור לראות את אתגרי ההתיישבות גם בנושאי הבניה והפיתוח, גם בנושאי התשתיות והכבישים וגם בנושא ההשתלטות הפלשתינית הלא חוקית על שטחי C ואיך אפשר לעצור את זה".

המשלחת אודותיה מספר דילמוני היא משלחת הקהילה החלבית, "הוזמנתי על ידם לסוף השבוע הזה. התארחתי בקהילה, דיברתי בכמה מפגשים כאן, עשינו כמה אירועים. יש כאן עניין גדול שחשב להבין אותו, גם לציבור היהודי הגדול שתומך בנו ואוהב את ארץ ישראל וההתיישבות חסר מידע על מה שקורה. הם שואבים בעיקר מידע מהתקשורת הזרה שבעיקרה היא פרו פלשתינית".

לדבריו חברי המשלחת נדהמו לגלות שמדינת ישראל אינה עושה דבר כדי לבלום את תופעת גזל הקרקעות בשטחי C על ידי הרש"פ ושלוחיה. "זה שיגע אותם. מדובר באנשים שמבינים בנדל"ן ובקרקעות. הם מאוד אוהבים את ארץ ישראל ובמקביל הם רוצים גם לשמור על זכויות האדם של הערבים, וגם אנחנו לא רוצים לפגוע בזכויות האדם שלהם, אבל הם אומרים שלא יכול להיות שמדינת ישראל לא עושה כלום כשהם גונבים לנו את הקרקעות.

עוד מספר דילמוני כי אנשי הקהילה החלבית ששמעו על המציאות בישראל מבקשים להיות מעורבים בפיתוח הכלכלי של יהודה ושומרון וביקורו שלו בקהילה נועד לחזק את הקשרים עם אנשיה. "נוצרו קשרים נהדרים ואנחנו ממשיכים את הקשר הזה".

דילמוני משוחח איתנו לפני פגישה שצפויה לו עם גוף הכשרות שמעניק את תעודת הכשרות לחברת בן אנד ג'ריז. "אנחנו בקשר כבר כמה חודשים. לפני שבועיים אירחתי אותם ליומיים של פגישות בישראל ואני נפגש איתן כדי לסכם את התהליך. הם אמרו לי שהם שוקלים את המשך הדרך שלהם בנושא הכשרות. זה מאוד מסובך לחבר פוליטיקה וכשרות", הוא מציין, אך סבור שמדובר במענה כלכלי לחברה שמניותיה ירדו בעקבות החרם. "חשוב לנו שידעו בעולם שאנחנו נלחמים ולא מוותרים מול מי שמנסה לעשות עלינו חרם ובעזרת ה' יהיו בשורות טובות השבוע".